Saskarsmē ar personu visi šie saskarsmi ietekmējošie faktori ir svarīgi.
Saskarsme ar cilvēku veidojas no komunikācijas, uztveres, mijiedarbības (Grīnfelde u.c.,2009).
Ļoti svarīgi, kāds ir saskarsmes motīvs un mērķis, uzsākot sarunu. Jāapzinās, ka Jums un klientam/ pacientam konkrētā situācijā mērķi var būt dažādi. Jāsaprot, ka sarunai no klienta/ pacienta puses var būt arī manipulatīvs raksturs. Saskarsmē ļoti svarīga ir arī atgriezeniskā saikne.
Mārim (vārds izdomāts) ir 24. gadi. Māris ir Dienas centra klients. Viņam ir konstatēta šizofrēnijas saslimšana. Mārim ir pašaprūpes traucējumi (nerūpējas par apģērba tīrību, nekopj roku nagus), sociālā izolēšanās. Galvenā problēma ir uztveres traucējumi- dzirdes halucinācijas.
…