Tirgus sastāv no pircējiem, bet pircēji atšķiras viens no otra pēc visdažādākajiem parametriem. Var būt dažādas vajadzības, resursi, ģeogrāfiskais stāvoklis, iepirkšanās paradumi. Katrs no šiem mainīgajiem var tikt izmantots, lai segmentētu tirgu.
V.Praudes un J.Beļčikova grāmatā “Mārketings” kā izplatītākās tirgus segmentēšanas metodes tiek minētas[4]:
1) grupējumu metode pēc vienām un tām pašām pazīmēm
2) daudzdimensiju statistiskās analīzes metode
1.Grupējumu metode pēc vienām un tām pašām pazīmēm
Grupējumu metodes pamatā ir objekta kopuma secīga dalīšana pēc vairākām nozīmīgām pazīmēm. Kāda pazīme tiek izdalīta kā sistēmveidojošais kritērijs, pēc tam veido apakšgrupas, kurās kritērija nozīmīgums ir daudz augstāks nekā kopumā šo preču potenciālie patērētāji.
Piemērs:…