Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
1,99 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:176003
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 21.04.2020.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Не использованы
Фрагмент работы

• CILVĒKA TIKUMS HUMĀNISTU UZTVERĒ
o Cilvēka diženumam atbilst arī tikums. Tikums nav atkarīgs ne no Fortūnas (liktenis, laimes, likteņa un veiksmes dieviete seno romiešu mitoloģijā), ne arī no apstākļiem, bet iegūstams „ar darbiem tādā mērā, kādā to vēlas paši cilvēki”. Pats tikuma saturs saprasts kā dabas dota spēja būt krietnam, nevis kā iepriekšnoteikta tāla robeža, kuru var sasniegt ar dievišķās transcendences labvēlību un žēlastību.
o Krietnuma uzdevums ir uzticēts pašam cilvēkam, bez dievišķās autoritātes  renesanses virtus (tikums) nozīmē, ka tas ir pa spēkam jebkuram stipram cilvēkam.
o Humānistu tikumam spējīgs diženais – ķermenī un garā stiprais – cilvēks.
o Darbīgs tikums liecina par īpašu entuziasmu, kas vada cilvēku tieksmi būt tikumīgam. Patricieši ar savu dižciltīgo cilmi šajā virtus dzīves stilā nav pārāki par plebejiem, ja pēdējos vada dižciltīgā krietnuma tieksme.
o Tikuma garantija ir cilvēka dabas dievišķais saprātīgums.
o Ētika ir ticībā cilvēka dabas diženumam pamatota darbības teorija.

• CILVĒKA LIKTENIS
o Cilvēka tēls neatbilst iepriekšnolemtībai (dievišķai predestinācijai); Harmonijas vārdā cilvēks tiek atbrīvots no atkarības un pakļautības liktenim.
o Cilvēkam ir jābūt „likteņa cienīgam”; „būt cienīgam” nozīmē radīt savu likteni pašam.
o Ja cilvēks savā dabiskajā pilnīgumā, bez citu līdzdalības spēj pats sevi likteņa cienīgu darināt, tad ētikai ir jābūt zinātnei par to, kā gūt laimi un pienākumus, kā tapt likteņa cienīgam.
• KOPSAVILKUMS
o Humānistu ētikai nav raksturīga teleoloģiska ievirze.
o Cilvēkam – šai varenajā potencialitātei – ir jāpalīdz tapt, un to par savu uzdevumu izvēlas humānistu „dzīves zinātne”.
o Cilvēks – šis mirstīgais Dievs – ir pasaules centrs un valdnieks, cilvēka pienākums ir izzināt, vadīt, darīt, kā arī mīlēt Dievu, mīlēt dievišķu cilvēku, Dieva sāncensi.
o Cilvēka dabas saprātīgums pamato arī humānistu atzīto egoismu.

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация