Secinājumi.
Mūsdienu izglītībā arvien straujāk iezīmējas pārmaiņas, līdztekus aktualizējoties ar izglītības kvalitāti saistītiem jēdzieniem: kvalitātes sistēma, kvalitātes nodrošināšana, kvalitātes vērtēšana, kvalitātes monitorings un kvalitātes kultūra. Tādēļ valstis, attīstot savu nacionālo izglītības sistēmu, arvien lielāku uzmanību pievērš izglītības kvalitātei, kāda tiek nodrošināta izglītojamiem un citām izglītībā iesaistītām pusēm.
Ir nepieciešams nemitīgi attīstīties, papildināt teorētiskās un praktiskās zināšanas, pētot jaunākās tendences, vadlīnijas, metodiskos materiālus, kā arī literatūru. Tāpat ir jāpievērš īpaša uzmanība pētījumiem un to attīstībai, rezultātiem darbā ar bērniem.
Skolotājam ir nepieciešams apzināties, ka bērna personības attīstība norit visu dienu, ka tā ir efektīva un pielāgota bērna individuālām vajadzībām. Ir nepieciešams atzīmēt, ka bērns attīstās visu laiku, līdz ar to, atnākot mājās, viņa izaugsme neapstājas, vismaz tā normā nav jābūt, tāpēc ir jāveicina sadarbība ar vecākiem.
Skolotājam ir jāprot komunicēt ne tikai ar kolēģiem un vecākiem, bet arī ar savu tiešo “klientu” jeb bērniem, ar kuriem komunikācija var izveidoties dažāda. Skolotājam ir jāmāk izprast bērns, ir jābūt iejūtīgam, kā arī stingram. Pedagogam ir jāņem vērā arī bērna individuālās īpatnības. Tāpat arī var atzīmēt, ka bērni ir dažādi, tomēr bieži vien ir nepieciešams saprast viņu valodu, zīmes, ar kuru palīdzību viņi komunicē. Bieži vien bērni paši rāda, kāda veida komunikācija ar viņiem ir jāizvēlas.
…