Pielietojamās metodes:
1) aktīvā klausīšanās-sociālais darbinieks uzklausa klientu;
2) intervija-darbinieks uzdod nepieciešamos jautājumus;
3) pārfrazēšana-darbinieks pārfrazē klienta teikto, lai klients zinātu, ka viņš ir pareizi saprasts;
4) atbalstīšana-klientam jājūt atbalsts no sociālā darbinieka puses;
5) pierakstu veikšana;
6) sociālā gadījuma apspriede, diskusijas-sociālajam darbiniekam jāizzina ko domā un vēlas klients;
7) mājas vizītes-darbiniekam pašam jāredz kādi ir klienta mājas apstākļi.
Sociālā darbinieka lomas:
o uzklausītāja loma;
o pētnieka loma;
o informācijas ievācēja loma.
Sociālajam darbiniekam jāievēro sociālā darba ētiskie principi:
konfidencialitāte;
katrs cilvēks ir vērtīgs;
sociālais taisnīgums;
cilvēktiesības.
Sociālā darba principi:
1) Individualizēta problēmas izpratne-sociālais darbinieks tiecas izprast sociālo problēmu tās individuālajā savdabībā.
2) Komunikācijas princips-sociālais darbinieks meklē kontaktu ar ikvienu problēmas dalībnieku, pieņem jebkuru saziņas piedāvājumu, ja tas attiecas uz problēmu.
3) Faktu princips-sociālais darbinieks cenšas izzināt neapgāžami patieso un ņemt vērā reālus faktus.
Sociālā darbinieka funkcijas:
ētikas principu ievērošana;
uzticības iegūšana;
saskarsmes metožu pielietošana.
…