Gadijumā ar klientu izmantojama krīzes iejaukšanās pieeja, kas veicama, lai pārtrauktu motikumu virkni, kas traucē klientam normāli finkcionēt un tikt galā ar ikdienas problēmām. Klientam jāsaņem valsts apmaksātā narkoloģiskā palīdzība institūcijā, jāiesaistās atbalsta un pašpalīdzības grupā. Tikai ar nosacījumu, ja klients pats to vēlas. Sociālā darba speciālists nedrīkst uzspiest savu viedokli par ārstēšanās veidu vai atveseļošanās nepieciešamību.
Motivācija: klienta vēlme nezaudēt dēla aprūpes tiesības, veselības stāvokļa uzlabošana, darba atrašana.
Ar klientu jāvienojas par sadarbības pamatprincipiem. Atrunāt galvenos sadarbības noteikumus – nenākt dzērumā uz konsultācijām, darboties savā labā, kā rīkoties recidīvu un konfliktu gadījumā, konfidencialitātes jautājumi utml. Vienošanos ir jāveido pēc būtības un kopīgi. Tādejādi atbildība par atveseļošanās procesu jau sākumā tiek dalīta.
Darba novērtējums jāveic regulāri paralēli darbam ar klientu. Analītiski un kritiski jāizvērtē klienta izaugsme. Jāanalizē procesi un jāplānoto nākamie etapi. Sadarbībai ar klientu jābūt orientētai uz nākotni. Klientam jāzina, pie kā griezties pēc palīdzības, ja radīsies šāda nepieciešamība.
…