3. Audzināšanas teorijas.
Montesori pedagoģija veiksmīgi darbojas jau kopš 20.gadsimta sākuma un tās pamatprincipi ir:
• Uztvert bērnu kā personību un pilnvērtīgu cilvēku;
• Palīdzēt attīstīties bērna vajadzībām, tam tiek dota telpa brīvai izvēlei, palīdzēt bērnam patstāvīgi darboties un domāt;
• Dot bērnam iespēju sekot savām paša mācīšanās spējām, jo bērni nevēlas mācīties kaut ko, bet gan noteiktā laikā noteiktas prasmes (sensitīvās fāzes);
• Palīdzēt bērniem pārvarēt grūtības, nevis izvairīties no tām.
Humānā pedagoģija savukārt balstās uz atziņu, ka cilvēks ir garīga un dvēseliska būtne, ne tikai miesa vien. Humānās pedagoģijas izpratnē skola ir bērna garīgās izaugsmes, dvēseles un prāta pilnveidošanās kāpnes.
Manuprāt, Montesori pedagoģija ir atbalstāma tāpēc, ka tā ļauj bērniem brīvi darboties, un skolotājs šajā audzināšanas procesā ir tikai vadītājs, kurš, iespējams, virza un atbalsta bērnu, piedāvājot dažādas izvēles iespējas un palīdzot pilnveidoties. Es ļoti atbalstu šāda veida bērnu audzināšanu, jo uzskatu, ka tā ir maksimāli tuva “dabiskai” bērna audzināšanai, ko arī katra mamma, instinktīvi sajūtot, nereti atklāj, ka audzinot bērnus mājās, darbojas saskaņā ar Montesori pedagoģiju.
…