ANALĪZE
Balstoties uz Soziālo zinību standartu un paraugprogrammu ( mācību līdzekļi – māc.gr., darba burtnīcas šai vecuma grupai man nebija pieejamas) skolēnam tiek sniegtas zināšanas un iespēja izprast ģimenes kā mazākās sociālās grupas piederība valstij. Beidzot 3. Klasi skolēns saprot savu piederību valstij, savas iespējas paust pilsonisko aktivitāti. Skolēns zina, ka pat tad, kad viņš atrodas uz ielas, sabiedriskajā transportā, apmeklē kultūras pasākumus utml. viņš ir valsts daļa. Skolēnam ir priekšstats par pieklājīgu uzvedību (uzvedības normām) sabiedrībā. Priekšmets ir radījis priekšstatu par mazākajām valstiski nozīmīgajām iestādēm (piem.pilsētas domi) un to funkciju. Skolēns zina visus tradicionālos (lielākos) gadskārtu svētkus, kurus svin Latvijā. Ir iepzinies ar šo svētku svinēšanas jēgu un tradīcijām (ir priekšstats par to kā tie ir tikuši svinēti senāk un kā tos svin mūsdienās). Skolēns zina Latvijai nozīmīgos valsts svētkus un ir priekšstats par to rašanos. Manuprāt tas ir ļoti būtiski, it īpaši mūsdienās, jo Latvijas sabiedrība kļūs bagātāka ar dažādu kultūru pārstavjiem tajā un mūsdienu modernais vecāks savā laika skrējienā bieži vien nemaz mazajam cilvēkam neizskaidro tik primitīvas lietas kā svētku svinēšanas jēgu. Piemēram, manā ģimenē valsts svētki un daudzi gadskārtu svētki netika svinēti vispār ( ja nu vienīgi dažkārt tika apmeklēti publiskie pasākumi) līdz ar to tagad man kā skolotājai ir jāizzin daudz vairāk, lai is to pašu labāko varētu iedot saviem skolēniem. Un ne tikai iedot, bet arī to pasniegt tik “garšīgi, lai arī viņi gribētu šīs svētku tradīcijas ieviest savās ģimenēs nākotnē.
…