Norises laiks un ilgums: Agrs pavasaris, 80 minūtes;
Temats: Drošība uz ledus;
Satura integrācija: Latviešu valoda, dabas mācība;
Plānoto stundu skaits:2;
Mērķis: Izziņas darbības apguves veicināšana un vispārinātu priekšstatu sniegšana par drošību uz ledus;
Uzdevumi:
1. Pilnveidot zināšanas par drošības noteikumiem uz ledus un sniegt priekšstatus par iespējamajām briesmu situācijām un palīdzības nozīmi, atrodoties uz kūstoša ledus;
2. Sekmēt prasmi klausīties, saskatīt cēloņus un sekas un rosināt dalīties savā pieredzē, izteikt savu viedokli, to pamatojot;
3. Mudināt, lasot tekstu vai redzot situācijas sākumu, prognozēt iespējamos tālākos notikumus, rosināt apkopot prognozes, pētījumus un salīdzināt ar reālo iznākumu;
4. Sekmēt sadarbības prasmju veidošanos un pilnveidot prasmi piedāvāt savas idejas uzdevuma risināšanai un pastāstīt par kopīgi paveikto, izvērtējot gan savu, gan otra līdzdalību uzdevuma risināšanas gaitā;
5. Sekmējot emocionālā pārdzīvojuma rašanos, veicināt nopietnas, vērtējošas attieksmes rašanos pret kāpšanu uz ledus tā kušanas laikā;
Plānotie mācību rezultāti:
1.Skolēnos radīsies nopietna attieksme pret kāpšanu uz ledus tā kušanas laikā, kā arī noraidoša un vērtējoša attieksme pret tiem, kuri neklausa, rīkojas neapdomīgi un kāpj uz kūstoša ledus;
2.Tiks pilnveidota prasme izteikt savu viedokli, uzklausīt cita idejas, darboties pārī un objektīvi vērtēt, analizēt pētījumus un notikumus briesmu situācijās, kā arī saskatīt stāsta un demonstrējuma notikumos cēloņus un sekas;
3.Skolēniem praktiskā ceļā tiks sniegts priekšstats par ledus kušanu un sniegtas pamatzināšanas par drošību uz ledus un to, kā atbilstoši rīkoties situācijā, ja pats vai kāds cits ir ielūzis ledū.
…