NOSLĒGUMS
Studiju darba veidošanas gaitā tika izpētīts mācību saturs matemātikā 5. klasē raksturotas tēmas „Līnijas” apguvei 5. klasē atbilstošas mācību metodes. Veicot darbu tika izpētīta pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūra, kas palīdzēja tuvāk iepazīties ar pētāmo problēmu un izanalizēt mācību metodes. Autore izpētīja iespējas, kā var veidot mācību motivāciju matemātikā. Balstoties uz teorētiskajām atziņām, par doto tēmu tika izveidoti stundu konspekti un pārbaudes darbs. Autore sava pētījuma eksperimentālo daļu veica Balvu pamatskolas 5. a klasē un 5. b klasē un apkopoja rezultātus. Izvirzītais mērķis tika sasniegts un hipotēze pierādīta.
Pēc novadītajām matemātikas stundām un pārbaudes darba rezultātu analīzes ir radušies daži secinājumi:
1. skolotājam pēc iespējas vairāk jādažādo mācību metodes, tā padarot matemātikas stundas interesantākas;
2. izvēloties mācību metodes un veidojot matemātikas stundu konspektus par tēmu
„Līnijas” jāraugās, lai saturs un metodes atbilstu skolēnu vecumam, klases zināšanu līmenim, kā arī stundas tēmai;
3. mācot tēmu „Līnijas” tika izmantotas vārdiskā mācību metode, darbs ar grāmatu, spēle, uzskates metode, pāru darbs;
4. pareizi izveidots pārbaudes darbs pozitīvi ietekmē skolēnu attieksmi pret mācību priekšmetu un pildāmajiem uzdevumiem, par to liecināja skolēnu pārbaudes darba rezultāti;
5. tēmas apguvi veicina radošie uzdevumi, prasme sadarboties pāros;
6. pareiza attieksme un mācīšanas maniere ir ceļš uz skolēnu mācību motivācijas attīstību.
Tēma „Līnijas” ir ievads turpmākajām matemātikā apgūstamajām tēmām, tāpēc skolotājam jācenšas radīt interese jau pirmajā stundā. Jāmotivē bērni iesaistīties stundas darbā izmantojot dažādas mācību metodes un formas. Skolotājam jāprot motivēt bērni. Mācību stundai jābūt interesantai un daudzpusīgai, lai skolēni nezaudētu savu interesi.
…