Tūrisma tirgus: esošo un potenciālo pircēju kopums, kas noteiktā vietā un noteiktā laikā piedāvā un pieprasa preces. Mehānisms, kas saved kopā pircēju un pārdevēju + preces un tirdzniecības vieta.
Galvenie faktori tirgū: pieprasījums un piedāvājums
Īpatnību raksturojums: jo augstāka cena, jo pieprasījums mazāk;
Tūrisma tirgus izpēte, tās nozīme: svarīgs mārketinga uzdevums un apjomīga datu un informācijas vākšana (problēma, informācijas avoti, informācijas vākšana, datu apstrāde, rezultāti)
Pielietojamās metodes: segmentācija (ģeogrāfiski, ekonomiski, sociāli, personiski), mērķtirgus noteikšana, preces nostiprināšana segmentā, mārketinga pasākumu attīstība
Tūrisma uzņēmuma makrovide: katra uzņēmuma darbību ietekmē vide, kurā tas darbojas. Vide nekad nav stabila. Katram uzņēmuma jāprot paredzēt apkārtējo vidi.
Iedalījums un sastāvdaļas: iedalās ārējā un iekšējā vidē. Ārējās vides daudzie faktori: tieši ietekmējošie (patērētāji, konkurenti, piegādātāji, valsts, sabiedrība), netieši ietekmējošie (valsts ekonomika, politika, starptautiskās attiecības) galvenie faktori (ekonomiskie, sociālie, tehnoloģiskie, politiskie, tiesiskie, institucionālie)
Plānošana: pastāv 4 menedžmenta funkcijas – plānošana, organizēšana, motivēšana un kontrole. Plānošana ir viena no svarīgākajām, jo ir organizācijas mērķu noteikšana un stratēģisku, taktisku un operatīvu lēmumu pieņemšana, lai sasniegtu mērķi.
Līmeņi un metodes: formālā un neformālā plānošana. Neformālā – bez stingru robežu izmantošanas (pieredze un intuīcija). Formālā: rūpīga situācijas izpēte. Mērķi: specifiski, izmērāmi, apstiprināti, reāli, plānoti. Plāni: stratēģiskais (3-5 gadi), taktiskais (1-3), operatīvais (līdz 1 gadam).…