Katrs uzņēmums funkcionē noteiktā vidē. “Uzņēmējdarbības vide” ir objektīva realitāte, no cilvēka gribas neatkarīgi saimnieciski, juridiski, administratīvi, ekoloģiski, demogrāfiski u.c. nosacījumi un procesu reāla eksistence; aktīvu saimniekošanas subjektu, objektu, procesu un spēku kopums, kas pastāv neatkarīgi no cilvēku gribas. Uzņēmējdarbības vide ir tas substrāts, kurā sakņojas sagatavotie un pieņemtie lēmumi, un vienlaicīgi mehānisms, kas ierobežo dažas darbības.” Katram uzņēmumam ir jāpazīst sava apkārtējā vide un tās izmaiņas, kā arī nepieciešamības gadījumos jāprot pareizi reaģēt uz vides izmaiņām, jo pretējā gadījumā uzņēmējdarbība cietīs neveiksmi.
Sākot uzņēmējdarbību, uzņēmējam ir jābūt priekšstatam par pastāvošo uzņēmējdarbības vidi, par uzņēmējdarbību reglamentējošajiem normatīvajiem aktiem, nodokļiem, atvieglojumiem, ierobežojumiem u.c. ne tikai savā valstī, bet arī tajās valstīs, kurās viņš vēlas attīstīt uzņēmējdarbību. Nacionālās atšķirības var lielā mērā kavēt starpvalstu sadarbību. Tāpēc atsevišķu valstu apvienības veido un uztur vienotu uzņēmējdarbības telpu, t.i., šajās valstīs pastāv vienoti vai satuvināti noteikumi uzņēmējdarbības galveno funkciju veikšanai.…