Definīcija.
Organizāciju kultūra ir organizācijā valdošo pārliecību, vērtību un sociālo normu relatīvi noturīgs kopums, kurš ir izveidojies, nostiprinot organizācijas iekšējo integrāciju un pielāgojoties apkārtējai sociāli ekonomiskajai videi. Šīs pārliecības, vērtības un normas nosaka organizācijas locekļu uztveri, domāšanu un jūtas saistībā ar iekšējās integrācijas un ārējās adaptācijas problēmām, atspoguļojas viņu darbībā un pašas organizācijas vides veidošanā. [1;74]
Organizācijas„X” raksturojums.
Organizācija „X” ir privātskola. Skolā notiek sapulces un apspriedes starp visiem darbiniekiem, bet gala vārdu vienmēr pasaka direktors. Viņš ir tas, kas nosaka likumus visā skolā (organizācijā) . Rīkojumi un informācija nonāk līdz skolotājiem vienmēr rakstiski pavēļu un rīkojumu formā. Tie ir obligāti izpildāmi, tikpat formāli iesniedzami atpakaļ direktoram. Skolotājiem nākas daudz strādāt ar dažāda veida papīriem – pārskatiem, apkopojumiem, ziņojumiem, secinājumiem, priekšlikumiem. Ar vakanču izskatīšanu nodarbojas tikai direktors.…