Divvalodīgie bērni
Kas nosaka valodas apguvi: kas palīdz, kas traucē?
OTRĀS VALODAS APGUVI IETEKMĒ:
pieaugušo un vienaudžu attieksme pret valodu;
bērna motivācija: vajadzības, intereses, mērķi;
valodas apguvēja personības īpašības (spējas, intelekts, raksturs, griba, pašapziņa un pašvērtējums);
mācības un mācību stratēģijas;
skolotāja pedagoģiskās darbības stils un darba metodes;
reālais sociālais un kultūras konteksts – vide;
formālā un neformālā valodas apguve;
apgūstamās valodas prestižs un nākotnes perspektīvas;
sabiedrībā dominējošais politiskais aspekts.
Uzskatu, ka otrās valodas apguves veiksmes pamatā ir bērna motivācija un tās attīstīšana. Kolins Beikers savos pētījumos apstiprina, ka attieksme pret otro valodu un valodas apguves motivācija ir galvenās garšvielas valodas apguves receptē, noteicošie elementi valodas apguvē. Ja ir talants uz valodām, bet nav motivācijas, rezultāti būs sliktāki nekā tad, ja valodas apguvējam būs gan talants, gan motivācija (Beikers, 90.lpp.).…