Vērtībizglītība ir izglītības virzības kopums, kas iezīmē vērtību izvēles veidošanas pamatprincipus, kurus skolēni vispirms apgūst ģimenē, bet vēlāk mācību procesā skolas vidē saskaņā ar izglītības standartiem.
Valsts izglītības satura centra vecākā referente Spodra Austruma uzskata, ka mūsdienu pētniecībā vērtībizglītība un vērtības tiek definētas kā filozofijas daļa un kā morālās izglītošanās komponente, kas veido bērna personību. Vērtībizglītībai ir arī pedagoģiska nozīme, un tā tiek īstenota ne tikai ētikas, sociālo zinību, kristīgās mācības, literatūras, filozofijas, vēstures un kulturoloģijas mācību stundās, bet arī audzināšanas stundās
Pasaules ģeopolitisko pārmaiņu rezultātā palielinās cilvēku mobilitāte un sabiedrības daudzveidība, līdz ar to, veidojas saikne starp skolu un daudzkultūru vidi. Dažādība skolu vidē un klasēs ir realitāte arī Latvijā. Līdzās mūsu valsts vēsturiskajām etniskajām kopienām uz dzīvi Latvijā arvien vairāk apmetas ģimenes no valstīm ārpus Eiropas Savienības. Viņu bērni uzsāk skolas gaitas Latvijas izglītības iestādēs. Jauna tendence ir reemigrantu bērni – skolēni, kuri atgriezušies/ieradušies Latvijā ar spēcīgi iesakņojušos citas valodas un kultūras pieredzi. Dažādību izglītības iestādēs veido skolēni ar atšķirīgu iepriekšējās dzīvesvietas un izglītības pieredzi, dažādu tautību, rasu, kultūru un reliģisko piederību.