Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
1. | Latvijas notariāta vēsture | 4 |
1.1. | Notariāta aizsākumi | 4 |
1.2. | Notariāts neatkarīgajā Latvijā | 4 |
2. | Zvērināta notāra pamatpienākumi un prasības | 5 |
3. | Zvērinātu notāru padome | 7 |
4. | Pienākumi | 8 |
5. | Mērķis | 10 |
6. | Pilnvaras | 11 |
6.1. | Naudas, vērtspapīru un dokumentu glabājumi | 11 |
6.2. | Mantojuma lietu vešana | 11 |
6.3. | Pārdzīvojušā laulāta tiesību apliecināšana | 12 |
6.5 | Mantojuma apsardzība | 14 |
6.6 | Sludinājums par mantojuma atklāšanos | 14 |
6.7 | Apstiprināšana mantojuma tiesībās pēc likuma | 15 |
6.8 | Mantojuma dalīšana | 15 |
7. | Funkcijas | 16 |
8. | Atbildība | 18 |
8.1 | Zvērināta notāra darbības riska apdrošināšana | 20 |
9. | Tiesības | 21 |
9.1 | Zvērinātu notāru darba atlīdzība | 21 |
9.2 | Zvērināta notāra atvaļinājumi | 21 |
Secinājumi | 22 | |
Izmantotie avoti | 23 |
Ievads
Darba temata aktualitāte 21 gs. pamatu stiprināšanās kontekstā izpaužas nekustamo īpašumu tirgus dinamisko procesu līdzdarbības kontekstā, jo zvērināts notārs ir cieši saistīts likumīgā šo darījumu veikšanā, uzraudzīšanā, apstiprināšanā, tas ir notāra viens no uzdevumiem – ar savām pilnvarām regulēt šo tirgus nozari, kura šobrīd ir pamatīgi izsitusi no līdzsvara gan pati sevi, gan spēcīgi ietekmējusi visu pārējo pasaules tirgu un ekonomiku.
Otrs darba temata nozīmes faktors ir kompetences pārskatīšana visos valsts institūciju varas orgānos, jo iepriekš minētās ekonomikas problēmas ir radījušas nepieciešamību samazināt izdevumus ne tikai privātajā sektorā, bet arī valsts pārvaldi sekmējošo institūciju vidū, un kompetences skaidra pārredzamība visās institūcijās varētu būt viens no veidiem kā saskatīt „piedēkļus” valsts orgānos. Apvienot, paplašināt un sašaurināt kompetences starp institūcijām, likvidējot liekās institūcijas un šādi samazinot valsts izdevumus. Šī procesa virzība jau ir sākta bez manas iedvesmas.
Šie ir faktori, kas mani mudināja izpētīt notāra nozīmi nekustamā īpašuma tirgus procesos un nozīmi valsts pārvaldes funkciju veikšanā. Šīs izpratnes gūšanai un publicēšanai es caur vēsturisko analīzi centos izskaidrot notāra amata attīstību, kā tas veidojies tāds kādu mēs to zinām mūsdienās. Izmantojot likuma analīzi noteikšu notariāta likumā notāram noteikto kompetenci, kuras veidojošo struktūru veidoju līdzīgu Dr. jur., profesora Jāņa Načisčioņa izvirzītajam kompetences raksturojošo lielumu pieņēmumam, ka kompetences galvenie izpausmes avoti skatāmi caur pētāmā objekta mērķi, uzdevumiem, pienākumiem, pilnvarām, valsts pārvaldes funkcijām, tiesībām un atbildību, tomēr veidoju to nedaudz citādāku, uzdevumus iekļaujot mērķu sastāvā kā to paskaidrojošus lielumus. Kā arī uzskatu, ka valsts pārvaldes funkcijas ir neatdalāmas no mērķa, tādējādi funkcijas veidoju tikai kā konkrētās institūcijas un amatpersonas funkcijas, kas radīja problēmu, veidojot iedalījumu starp pilnvarām, pienākumiem un funkcijām, kuras risinājums bija viens no darba gaitas elementiem.
…
1.kursa studiju darbs
- Administratīvās tiesības
- LR Zvērinātu Revidentu asociācija. Starptautiskie revīzijas standarti
- Zvērinātu notāru kompetence
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Tiesu varas institūcijas
Конспект для университета41
-
LR Zvērinātu Revidentu asociācija. Starptautiskie revīzijas standarti
Конспект для университета12
-
Notāru vēsture
Конспект для университета5
-
Tiesību aizsardzības iestādes
Конспект для университета111
-
Notariāta eksāmens - atbildes
Конспект для университета19