6. Studenta pašanalīze.
Prakse tika uzsākta ar lielām bažām, vai students spēs veikt daudzos visai komplicētos uzdevumus, jo, pirmkārt, jau lai plānotu prakses darbu, labi jāorientējas ne tikai bērnu vecumposma psiholoģijā, bet jāpārzina arī Pirmsskolas izglītības Programma kopumā un arī tās atsevišķās specifiskās daļas pa mācību jomām. Nemaz jau nerunājot par prasmi visu apjomīgo programmas saturu precīzi sadalīt pa rotaļnodarbību struktūrām, ņemot vērā arī tām atvēlēto laika iedalījumu.
Visgrūtāk vedās pirmās dienas plānošana, it īpaši dienas sasniedzamā rezultāta, caurviju prasmju u.c. formulēšanā, jāatzīst, šajā gadījumā dienas saturs tika saplānots vispirms, un tikai beigās izkristalizējās sasniedzamo mērķu formulējumi. Turpmākās dienas students centās plānot kā nākas, sākot no “galvas”, t.i., no dienas sasniedzamo rezultātu izvirzīšanas. Vienā vietā dienas smainītas vietām – students tur īsti netika galā ar tehniskajām grūtībām.
Darba gaitā students iemācījās arī daudz labāk orientēties Programmas paraugos un ātrāk atrast tajos nepieciešamo informāciju. Tas bija interesants, radošs process, jo nācās prātā modelēt iespējamās situācijas darbā ar bērniem, domāt par attiecīgu skolotāja reakciju, domāt, kādus uzvedinošus jautājumus viņš attiecīgajā brīdī varētu uzdot.
Pāris reižu dienas plānojumā students ir iekļāvis arī sporta un mūzikas stundas, jo tās reālajā dzīvē taču dienā notiek. Domājot par integrētu pieeju mācībām un bērnu caurviju prasmju veidošanu, šo nodarbību saturiskais plānojums ir pietuvināts dienas galvenajam sasniedzamajam rezultātam.
…