4. Atziņas par audzināšanas darbu klasē
Prakses laikā radās maz situāciju, kurās būtu nepieciešamas audzināšanas darbs. Taču skolēniem vienmēr tika aizrādīts un atkārtoti pastāstīts, par to, ka ja kādam neveicas uzdevumu izpildē un ir ieviesušās kļūdas, nevajadzētu par to smieties. Jebkurš var kļūdīties, arī pedagogi reizēm kļūdas un tas ir tikai cilvēcīgi.
Tāpat tika pievērsta uzmanība pieklājības ievērošanai stundās un starpbrīžos. Skolēni tika lūgti stundas laikā nepārtraukt vienam otru, ļaut izteikt savu sakāmo līdz galam un tad atbildēt nākamo skolēnu. Tāpat tika pievērsta uzmanība izturēties ar cieņu pret citu skolēnu darbiem un personīgajām mantām.
Stundu laikā tika uzsvērta nepieciešamība sadarboties. Bija situācijas, kad skolēni arī bez pedagoga aicinājuma saorganizējās tā, lai stundas laikā visi varētu izpildīt veicamos uzdevumus. Par to pedagogs skolēnus paslavēja.
Prakses laikā grūti novērot dažādas situācijas, kur nepieciešams audzināšanas darbs. Nav pietiekami daudz laika pavadīts ar skolēniem, tāpat skolēni jaunu pedagogu klātbūtnē izturas savādāk, kā ikdienā, skolēni cenšas pielāgoties.
…