10. Vai tu jūties iederīga un pieņemta klasē un vai tu dari visu, lai justos pieņemta?
Tā kā mums ir ļoti draudzīga klase, tas pateicoties klases audzinātājai, nejūtu sajūtu, ka mani nepieņemtu. Es arī esmu diezgan atvērta un draudzīga, man ir labas attiecības ar visiem klasesbiedriem, mēs esam pieraduši visu darīt kopā. Bet dažreiz es centos, darīt tādas pašas lietas, kā citas meitenes no mana pagalma, lai viņas mani pieņemtu bariņā, jo es gribēju ar viņām draudzēties, agrāk domāju, ka ir interesantāk draudzēties ar vecākām meitenēm, un klausījos vienādu mūziku, vai jūsmoju par vienādam filmām, par tādām kā viņas, pīpēju kopā ar viņām, jo savādāk viņas mani neņemtu savā kompānijā, man bija svarīgi, ko viņas par mani domā, un es centos visādi viņām izdabāt, tagad es domāju, cik tas bija muļķīgi, man taču ir labas draudzenes skolā, kuras mani pieņem pat ar manu dīvaino gaumi un filmām un mūziku.
E. Eriksona personības attīstības psihosociālā teorija no 12 līdz 20 gadu vecumam-5.attīstības stadija – Pusaudži – aiz ziņkāres un dažkārt pat slimīgi - ir norūpējušies par to, kā viņus uztver apkārtējie, nevis kādi viņi patiešām jūtas; tāpat viņus satrauc arī jautājums, kā agrāk piekoptās lomas un prasmes saistās ar prototipiem, kurus modernā jaunatne uzskata par saviem elkiem. Patiešām, pusaudzi visdziļāk ietekmē sabiedrības ideoloģiskais potenciāls, jo viņam ir milzīga vēlēšanās būt vienaudžu un skolotāju pieņemtam un rast iedvesmu vērtīgu dzīves ceļu piemēros.
…