„Nosauc ģeometrisko figūru!”
Didaktiskais uzdevums
Mudināt bērnus ar redzēs palī¬dzību izpētīt un iepazīt ģeometriskās plaknes figūras, kā arī tās pareizi nosaukt (riņķis, kvadrāts, trijstūris, taisnstūris, ovāls).
Materiāls
14 tabulas ar ģeometriskām figūrām (riņķis, kvadrāts, trijstūris, taisnstūris, ovāls). Katrā tabulā attēlotas divas vai trīs figūras dažādos stāvokļos un savienojumos. Tabulas ielik¬tas aploksnēs.
Vadīšana
Rotaļā piedalās,5 vai 6 bērnu grupa. Audzinātāja izņem no aploksnēm tabulas un ierosina apskatīt ģeometriskās figū¬ras, ar roku apvilkt to kontūras, nosauc figūras un liek bērniem atkārtot nosaukumus. Vienā nodarbībā izmanto ne vairāk kā trīs tabulas (5 vai 6 figūras). Bērniem, kas nevar patstāvīgi apvilkt figūru kontūras, audzinātāja palīdz — vajadzīgās kustības izdara, vadīdama bērnu rokuIlgums un atkārtošana. Vingrinājums turpinās 10— 15 minūtes. Nodarbību atkārtojot, audzinātāja maina tabulas.
…