Pedagoģiskās darbības pašanalīze: Nodarbība norisinājās mierīgā gaisotnē, skolēni bija ieinteresēti, jo šajā priekšmetā viņiem pirmo reizi nenākas zīmēt. Skolēni ar interesi darbojas, vēro, analizē. Taču manāms, ka viņi vēlas ātrāk darboties praktiski. Tādēļ uzdevumu veikšanas apjoms tiek pielāgots tā, lai skolēniem nerastos garlaicīgi un drīzāk varētu uzsākt gleznošanas daļu. Skolēni labprāt papildina viens otra teikto. Prot pamatot savu sakāmo.
Kad tiek dots uzdevums gleznot, skolotāja aicina skolēnus ieklausīties mūzikā, meklēt iekšējās noskaņas, ļaut rokām pašām darboties, daudz nedomāt, bet vadīties pēc savām sajūtām.
Skolēni šajā nodarbībā paši ļoti labi māk noteikt kritērijus darba veikšanai. Iepriekš jau ir šajā priekšmetā to veikuši, tādēļ tas viņiem nesagādā grūtības. Vienīgi skolotāja palīdz precizēt šos kritērijus, tāpat tiek lūgts skolēniem izskaidrot, pamatot, kādēļ tieši šādi kritēriji ir atbilstoši. Skolēni pēc darba veikšanas ir kritiski par savu veikumu. Vērtē tos un stāsta, ko iespējams darītu savādāk, taču viņiem tiek atgādināts, ka tās ir viņa tā brīža emocijas, noskaņas, tādēļ arī darbs ir izdevies tāds un ja viņam būtu iespēja šo darbu veikt vēlreiz, tas noteikti būtu savādāks.
Vadot nodarbību atkārtoti, noteikti samazinātu analizējamo mākslas darbu apjomu, jo varēja manīt, ka skolēniem sāk palikt garlaicīgi. Tāpat stundas laikā netika izpildīti visi ieplānotie uzdevumi. Taču kopumā nodarbība noritēja labi, skolēni gan domāja, gan sniedza radošo darbību.
…