Pedagoģiskās darbības pašanalīze
Meklējot atbildes uz problēmjautājumu, pārrunu laikā, kas izvērtās skolēnu starpā, tika veicināta prasme izteikt un pamatot savu viedokli. Problēmjautājuma lietojums stundas ievadā mācību darbības virzībai bija sekmīgs. Skolēni papildināja lomu spēli ar pašu izdomātām situācijām, skolēni tika rosināti domāt. Skolēniem patika, kā mēs stundā strādājām, jo tika izmantotas gan darba lapas, gan praktiskā darbība, un temats izvēlēts saistot ar skolēnu personīgo pieredzi.
Grupu darbā starp skolēniem izveidojās laba sadarbība. Skolēniem ļoti patika lomu spēle ar iepirkšanos, šajā momentā arī tika veicināta kritiskā domāšana. Prasme tik galā ar dažādām situācijām. Citu darbu vērtēšanā un ieteikumos viņi bija aktīvi.
Stundas nobeigumā, kā atgriezeniskā saite tika uzdoti jautājumi, pēc kuru atbildēm bija skaidrs, ka skolēni ir pilnveidojuši prasmi izmantot saskaitīšanu un atņemšanu ikdienas situācijās, prot nosaukt situācijas no dzīves, kurās būtu lietderīga šāda prasme. Skolēni pētot, salīdzinot un domājot, paši nonāca pie secinājumiem.
Izmantojot dažādus metodiskos paņēmienus skolēniem palīdzēja veidot pāreju no viena mācību priekšmeta uz otru, kā arī palīdzēja skolēnus iesaistīt mācību procesā.
Piedāvājot pašiem bērniem izvirzīt vērtēšanas kritērijus, skolēni izteica dažādus variantus, kopīgi tika izvēlēti trīs būtiskākie kritēriji.
Manuprāt, mācību priekšmetu integrācija veiksmīga. Skolēni ieinteresēti darbojās. Patika pašiem izdomāt savas situācijas lomu spēlē, šādā veidā arī veicinot radošās prasmes. Stundas beigās skolēni vērtēja darbus pēc iepriekš izvirzītajiem kritērijiem. Maciņi bija skaisti, bagātīgi, spilgti! Bija redzams skolēnu acīs prieks par padarīto! Stundas mērķis tika sasniegts – tika sekmēta skolēnu izpratni par naudu un ar to saistītām norisēm ikdienas dzīvē.
Vienīgi stunda bija mazliet par garu, savus maciņus skolēni nepaspēja sašūt, tie bija jāpabeidz vēlāk mājturības stundā, jo skolēnu kognitīvā attīstība šajā klasē ir atšķirīga.
…