Motivēt iesaistīties mācību procesā un iepazīstināt ar stundas mērķi un gaitu. Organizācijas moments:
Pēc zvana atskanēšanas skolotāja pievērš uzmanību ar dzējoli: “Долгожданный дан звонок-
Начинается урок.
Каждый день – всегда, везде,
На занятиях, в игре,
Смело, четко говорим
И тихонечко сидим.”
Motivācija:
Sk.: “Šodien mums būs neparasta stunda – šodien mēs aizceļosim uz ļoti neparastu un pasakainu valsti. Ceļojumā ar mums ir uzprasījies arī Nezinītis. Viņa paša vārds runā par to, ka viņš neko nezin. Es uzskatu, ka šajā stundā mēs spēsim viņam izskaidrot daudz ko interesantu un svarīgu. Bet kas tā par valsts un kā tā saucas, mēs uzzināsim, ja izpildīsim uzdevumus.
Iepriekš iegūto zināšanu aktualizācija:
Sk.:”Jums katram uz galdiem ir kartītes ar skaitļiem. Jūsu uzdevums būs tāds: atrodiet skaitļus, kas dalās uz 5 un salieciet tos augošā secībā.
8 45 10 17 15 5 20 50 35 21
Sk.:”Kāds jautājums bez izskaitļošanas palīdz atrast skaitļus, kas dalās uz 5?” Bērnu atbildes.
(Skaitlis dalās uz 5, ja tas beidzas ar 0 vai 5).
Sk.:”Ļoti labi! Un tagad, ja jūs pareizi izpildījāt uzdevumu, kartīšu otrajā pusē atradīsiet burtus, no kuriem jāsanāk tās pasakainās valsts nosaukums, kur mēs dosimies. Pāgriežat katru skaitli otrādi pēc kārtas, nemainot kārtas secību rindā. Kā saucas šī valsts?” Bērnu atbildes. (Daba)
Skoltāja lūdz vienu skolnieku, kurš ātrāk ir veicis uzdevumu pie galda, atrādīt uz tāfeles.
Sk.:’’Ko mēs varam attiecināt pie nozīmes “daba”?” Bērnu atbildes. (Upes, ezeri, pļavas, augi, putni, dzīvnieki…) Sk.:”Pareizi! Sāksim mūsu ceļojumu. Bet kur ir palicis Nezinītis? Kāmēr mēs pildījām uzdevumu, viņš, laikam, aizskrēja priekšā. Mums steidzīgi viņš ir jāpanāk, jo viņš neko nezin un var sataisīt daudz nepatikšanas un nelaimes šajā valstī Daba…”
Mērķa uzstādīšana stundai:
Sk.:”Sāksim mūsu ceļojumu, panāksim Nezinīti un pārvarēsim visus šķēršļus, ko satiksim ceļā. Par šķēršļiem ceļojumā būs dažādi uzdevumi.
Kā jūs domājat, kas tie varētu būt?
Ar kādu mērķi mēs stundā risinam uzdevumus un rēķinam?” Bērnu atbildes. Sk.:”Pareizi. Uzdevumi mums ir nepieciešami loģikas un domāšanas attīstībai, piemēru rēķināšana – lai būtu matemātiski izglītotiem cilvēkiem.”
…