-
Jūras Prakses atskaite
Nr. | Название главы | Стр. |
1. | Kuģa dati | 5 |
2. | Stūrmaņu dokumenti | 7 |
2.1. | Lietu pieņemšana un nodošana | 7 |
2.2. | Kuģa pienākšana un atiešana | 8 |
2.3. | Kuģa kases atskaites kopija | 9 |
3. | Reisa plānošana | 10 |
3.1. | Navigācijas karšu un publikāciju pielietošana. | 10 |
3.2. | Korektūra. | 14 |
3.3. | Pargājiena plāna izstrādāšana. | 14 |
4. | Navigācijas sardzes organizācija | 16 |
4.1. | Kuģa sagatavošana iziešanai reisā. | 16 |
4.2. | Sardzes pieņemšana un nodošana. | 18 |
4.3. | COLREG-72 praktiskā piemērošana. | 19 |
4.4. | IALA boju sistēmas. | 21 |
4.5. | Vietas noteikšana ar vizuālām metodēm. | 25 |
4.6. | RLS un ARPA pielietošana | 27 |
4.6.1. | RLS | 27 |
4.6.2. | RLS pielietošana. | 28 |
4.6.3. | ARPA pielietošana. | 29 |
4.7. | GPS izmantošana. | 30 |
4.8. | ECDIS izmantošana. | 32 |
4.9. | Darbs ar sekstantu. | 33 |
4.11. | Kuģa žurnāla ieraksti. | 38 |
4.12. | Kapteiņa nakts rīkojumu žurnāls. | 39 |
4.13. | Laika prognozes. | 39 |
4.13.1. | NAVTEX | 40 |
4.13.2. | Faksimila kartes. | 41 |
5. | Rīcība avārijas gadījumos. | 43 |
5.1. | Kuģa trauksmju signāli. | 43 |
5.2. | Mācību trauksmju organizācija. | 44 |
5.2.1 | General Alarm | 45 |
5.2.2 | Fire Alarm | 45 |
5.2.3 | Man Over Board | 46 |
5.3.1 | ISPS Code. | 47 |
5.4. | Rīcība pirātisma gadījumā. | 49 |
5.5. | Avārijas stūrēšana. | 50 |
5.6. | GMDSS (Global Maritime Distress Safety Signal) aparatūras pārbaude. | 52 |
5.6.1 | GMDSS Log Book | 52 |
5.6.2 | Ierīču testi | 52 |
5.6.3 | GMDSS darbības zonas | 53 |
5.6.4 | GMDSS aparatūras komplektācija | 53 |
5.6.5 | DSC avārijas signala nosūtīšana | 53 |
6. | Anglu valodas prasmes. | 56 |
6.1. | Komandas no tiltiņa angļu valodā. | 57 |
6.2 | IMO Standarta frāzes. | 62 |
6.3 | UIV radio sakari angļu valodā. | 62 |
7. | Kuģa manevrēšana. | 63 |
7.1 | Manevrēšana, pieņemot loci. | 64 |
7.2 | Manevrēšana, stājoties uz enkura | 65 |
7.3 | Manevrēšana pietauvojoties un attauvojoties | 65 |
7.4 | Avārijas apstāšanās manevri | 66 |
7.5 | “Cilvēks aiz borta” manevri | 67 |
8. | Piedalīšanās kuģa darbos. | 68 |
8.1 | Tauvošanās darbi | 68 |
8.2 | Tauvu un trošu špleisēšana | 70 |
8.3 | Enkurošanās | 70 |
8.4 | Faktiskās kuģa iegrimes noteikšana | 71 |
8.5 | Kravas tanku sagatavosana | 72 |
9. | Kravas operācijas | 73 |
9.1 | Kravas plāna sastādīšana | 73 |
9.2 | Pilna dedveita un ietilpības izmantošana | 73 |
9.3 | Kravas izvietošana, segregācija | 74 |
9.4 | IMDG (International Maritime Dangerous Goods) kodeksa pielietošana | 76 |
9.5 | ISGOTT (International Safety Guide for Oil Tankers & Terminals) rokasgrāmatas prasības | 77 |
9.6 | P&A (Procedures and Arrangements) rokasgrāmata | 79 |
9.7. | Kravas daudzuma aprēķini | 80 |
9.8 | Kuģa noturības, diferenta un gareniskās stiprības kontrole | 81 |
9.9 | Kravas saglabāšana reisa laikā | 82 |
9.10 | Kravas komercdokumenti | 83 |
10. | Piesārņojuma novēršana | 84 |
10.1 | ORB (Oil Record Book) - Naftas operāciju žurnāls | 84 |
10.2 | ODME (Oil Discharge Monitoring Equipment) | 85 |
10.3 | SOPEP (Shipboard Oil Pollution Emergency Plan) | 86 |
10.4 | Bunkerēšanās operācijas | 87 |
10.5 | Rīcība ar atkritumiem | 88 |
10.5.1 | Atkritumu reģistrācijas žurnāls | 90 |
10.6 | Gaisa piesārņojuma novēršanas pasākumi | 91 |
11. | Kuģa jūras spēju uzturēšana | 93 |
11.1 | Procedūra par ieiešanu slēgtā telpā | 93 |
11.2 | Ikdienas mērījumi kuģa tankos | 94 |
11.3 | Ugunsdzēsības aprīkojuma izmantošana | 94 |
11.4 | EPIRB, SART un pirotehnikas izmantošana | 97 |
11.4.1 | EPIRB | 97 |
11.4.2 | SART | 99 |
11.4.3 | Pirotehnika | 99 |
11.5 | Glabsanas laivu nolaissana un manevresana | 101 |
11.6 | Pirmā medicīniskā palīdzība | 103 |
12. | Normatīvo aktu prasību ievērošana | 107 |
Mainoties ekipāžai, ir nepieciešams iepazīties ar situāciju, kas valda uz kuģa. Lai
nerastos problēmas pie kārtējas inspekcijas, stūrmaņiem ir nepieciešams pieņemt un
nodot lietas nākamajam stūrmanim, kas var aizņemt no vairākām stundām līdz pat
dienām (atkarīgs no situācijas un atrašanās vietas). Lietas tiek nodotas gan rakstiskā
gan mutiskā veidā.
Pirmkārt jāmin, ka stūrmanis var uzsākt savu darbu, tikai pēc kapteiņa
apstiprinājuma.
Vecākais kapteiņa palīgs ir atbildīgs par vispārēju kuģa inspekcijas veikšanu
kravas, balasta sistēmām, stūrēšanas, enkurošanās, tauvošanās ierīcēm, kā arī gāzu
detektoriem.…
Prakses atskaite par aizvadītu praksi uz tankkuģa globālajā tirdzniecības flotē.
Materiāls ir PDF formātā.
- Jūras Prakses atskaite
- Prakses atskaite
- Prakses atskaite par darbu muitā
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Prakses atskaite par darbu muitā
Отчёт по практике для университета26
-
Prakses atskaite
Отчёт по практике для университета70
-
Prakses atskaite m/t "Hose Marti"
Отчёт по практике для университета16
-
Prakses atskaite TTP
Отчёт по практике для университета91
-
Prakses atskaite
Отчёт по практике для университета73