Rīkojuma dokumenti ir dokumenti, ar kuru palīdzību tiek veikta vienpersoniska vai koleģiāla organizācijas vadība. Izziņu un pārskata dokumenti ir dokumenti, kuros apkopoti dati par organizācijas darbību vai faktiem. Sarakstes dokumenti (korespondence) ir dokumenti, ar kuru palīdzību informācija tiek nodota adresātam. Personāla dokumenti ir dokumenti, ar kuru palīdzību organizācija kārto un noformē darba attiecības ar saviem darbiniekiem vai ierēdņiem (ierēdņu kandidātiem).
Pārvaldes dokumentiem ir trīs sastāvdaļas:
1.teksts;
2.rekvizīti;
3.dienesta atzīmes.
Profesionālās izglītības programma sagatavo kvalificētus biroja darbiniekus, kas pārvalda lietvedības juridiskos, tehniskos, terminoloģiskos un psiholoģiskos aspektus un spēj tos pildīt Latvijas uzņēmējdarbības vidē atbilstoši starptautisko sakaru prasībām un līmeņiem.
Latvijā strauji attīstās uzņēmumi un iestādes, kas orientējas uz Eiropas standartiem darbības plānošanā un vadības organizēšanā. Lai ar panākumiem integrētos Eiropā un pasaulē, ir vajadzība pēc kvalitatīvi izglītotiem un profesionāli sagatavotiem administratīviem darbiniekiem. Tiem jāpārzina biroja darba tehnika un specifika atbilstoši jaunajām informācijas tehnoloģijām un brīvi jāpārvalda vismaz viena vai divas no Eiropas Savienības valodām. Valsts iestādes, nevalstiskās organizācijas un privātie uzņēmumi pieprasa šādus mūsdienīgi sagatavotus administratīvā darba veicējus.
Personāla speciālists realizē un koordinē uzņēmuma (iestādes, organizācijas, u.c.) politiku personāla jautājumos tiešā uzņēmuma vai personāla daļas vadītāja vadībā. Personāla speciālists kārto personāla lietvedību, organizē darbinieku atlases procedūru, atlasi un pienākumu pildīšanai nepieciešamo apmācību. Novērtē un veido darbinieku motivācijas sistēmu. Seko LR likumdošanas prasībām darba un sociālos jautājumos, konsultē darbiniekus.
…