5. SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
MKP „Silene” neapšaubāmi tiek galā ar savu galveno uzdevumu. Galvenais – tā ir mūsu valsts un ES drošība un fiskāla drošība.
Es uzzināju par to, ka LR un ES visas robežas strādā vienā sistēmā EMDAS. Tas nozīmē, ka pie jebkādas robežās šķērsojumas ar dalībvalstim, akcīžu nodoklis par preci, kas pārsniedz pieļaujamu daudzumu, būs vienāds.
Šīs informatīvas sistēmas esamība atvieglina muitas amatpersonu darbu.
Vieglo transportlīdzekļu fiziskā kontrole aizņem mazāk laika, nekā kravas transportlīdzekļu fiziskā kontrole. Tomēr, ja kravas transportlīdzeklim nav preces, tad viņa muitu kontrole notiek ātrāk.
Visumā prakse deva man pilnīgi citu uzskatu par muitu, tā kā šķērsojot robežu kā pasažiere domā, ka viss ir viegli un vienkārši, bet īstenībā tas ir ļoti atbildīgs darbs, kur vajadzīgi būt vienmēr uzmanībā.
Prakse parādīja man to, ka nedrīkst nekad ticēt ļaudīm uz vārdiem, viss jāpārbauda darbībā.
Priekšlikumi:
Nepieciešams ievest motivētu sistēmu muitnieku starpā ar algas paaugstinājuma palīdzību.
Gribētos, lai muitnieku, kinologu un citu amatpersonu daudzums palielinājās, kas dotu jaunas darbvietas.
Nepieciešama pieredzes apmaiņa starp Latvijas un ES robežvalstu muitas dienestiem, kā arī Krievijas un Baltkrievijas muitu Muitas likumdošanas jomā.
Lai paātrinātu vizuālo transportlīdzekļa apskati, nepieciešams, lai vieglie un kravas transportlīdzekļi iebrauc joslās uzreiz caur rentgenu. Tas kopumā daudz reizēs atvieglinātu muitas procesu.
…