REZULTĀTU IZVĒRTĒŠANA UN DOKUMENTĒŠANA.
Nepieciešams novērtēt pacienta veselības stāvokli, progresu un mācību metožu efektivitāti. Novērtēt pacienta mācīšanas rezultātus. Izvērtēt ārstēšanas procesā izvirzītos mērķus, vai tie ir sasniegti. Ir nepieciešams noteikt pacienta un tuvinieku spēju līmeni, spēju lietot teorētiski iegūtās zināšanas arī praktiski.
Mācīšanas rezultātus var novērtēt ar dažām metodēm:
Tiešā novērtēšana – lūgt lai pacients un/vai tuvinieki parāda darbības.
Pacienta vai tuvinieku pierakstu pārskatīšana un izvērtēšana, piemēram, par medikamentu lietošanu.
Tests – mutiski pajautāt interesējošos specifiskos jautājumus kā pacientam tā tuviniekiem.
Intervija ar pacientu un viņa ģimeni – uzdot jautājumus ar kuru palīdzību pacients un tuvinieki var izvērtēt savas zināšanas un secināt kas vēl ir nepieciešams apgūt.
Novērtējot pacientu un tuviniekus, ārstēšanas progresu, pacients tiek izrakstīts no slimnīcas ambulatorajā aprūpē. Pacients un tuvinieki ir apguvuši mājās nepieciešamos rehabilitācijas pasākumus, zina par zāļu lietošanas noteikumiem, devām un ilgumu, zina par turpmāk nepieciešamajām izmeklēšanas un ārstēšanas metodēm.
Pacients no slimnīcas tiek izrakstīts atguvis runas un rīšanas funkciju, spēj komunicēties, atjaunojis kustību paralizētajos locekļos. Pacientam novēro samazinātu jušanu kreisajā ķermeņa pusē, nedaudz asimetrisku seju, labais mutes kaktiņš ir noslīdējis, nelieli atmiņas un uzmanības koncentrēšanās traucējumi.
…