Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
7,49 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:911863
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 11.01.2011.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 29 единиц
Ссылки: Не использованы
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  1.Nedēļa tēma: Izglītības iestādes vides raksturojums    1
  2.nedēļa Tēma: Mācību procesa novērošana    9
  3.nedēļa Tēma: Skolēnu savstarpējo attiecību un saskarsmes īpatnību novērošana    15
  4.nedēla Tēma: Skolēnu izziņas darbības - uzmanības novērošana    20
  5.nedēla Tēma: Skolēnu izziņas darbības – kritiskās domāšanas un iegaumēšanas novērošana    25
  6. nedēļa Tēma: Skolēnu darbības izvērtēšana mācību procesā    30
  7.nedēļa Tēma: Domāšanas īpatnību novērošana mācību procesā    40
Фрагмент работы

1.Teorētisko atziņu par interesi un motivāciju izpratne
Interese ir personības izvēlīga attieksme pret objektu, ko nosaka šā objekta nozīmīgums un emocionālā pievilcība. Intereses rodas uz vajadzības bāzes, taču nav ar tam identificējamas. Vajadzība pauž nepieciešamību, intereses – personiskās simpātijas pret kādu darbību. Padziļināta un nostiprinājusies interese var kļūt par vajadzību.
Dažreiz intereses var rasties stihiski un neapzināti, kā objekta emocionālās pievilcības sekas un tikai pēc tam rodas apziņa par tās nozīmīgumu, ko var izraisīt daudzi cēloni: vajadzības, sabiedriskās prasības, spējas.
Interesēm ir būtiska nozīme cilvēka dzīve un darbība. Interese rosina darbībai, aktivizē personību.

Motivācija:
T. Mitčels (T. Mitchel) ierosina motivācijas definīcijā iekļaut četrus kopīgus raksturojumus.
1.Motivācija ir tipizēta un individualizēta parādība. Tā atspoguļo gan individuālo savdabīgumu, gan dod iespēju bērnam saglabāt savu vienreizīgumu.
2.Motivācija ir daudzšķautņaina parādība. Divas galvenās šķautnes ir — aktivitātes izraisīšana un piesaiste vēlamajai uzvedībai.
3.Motivācija ir tīša, pārdomāta darbība, tā ir saistīta ar cilvēka darbības kontroli.
4.Motivāciju teorijas mērķis ir paredzēt uzvedību, arī darbības un līdzekļus, kas aktivizē iekšējos spēkus.

Tos visu apvienojot, var teikt, ka motivācija ir mudinājums, ierosme, kas izraisa organisma aktivitāti un nosaka tās virzību kāda mērķa sasniegšanai.
Motivācija regulē kā fiziskās, tā arī psihiskās aktivitātes uzsākšanu, veikšanu un uzturēšanu, kas līdztekus iepriekš minētajam nosaka arī:
1) aktivitātes veida izvēli (piemēram, bēgt vai tuvoties);
2) reakcijas, t.i., darbības intensitāti.

Motivāciju veidi:
Divi nozīmīgi faktori, kas ietekmē cilvēka darbību, ir ārējā un iekšējā motivācija.
Ārējā motivācija balstās uz ārējiem pamudinošiem apstākļiem, tādiem kā citu cilvēku uzvedība, apbalvojumi un sods, apkārtējo cilvēku vērtējums un reakcijas konkrētajā situācijā.
Iekšējās motivācijas (iekšējais kontroles lokus) gadījumā uzvedību nosaka personības ieinteresētība paša darbībā. Cilvēks veic kādu darbību pašas darbības dēļ, nevis lai sasniegtu kādus ārējus apbalvojumus.

Izdarot salīdzinājumu, kā ārējā un iekšējā uzvedība ietekmē uzvedību un iekšējos procesus, var konstatēt, ka 1) ārēji motivēta uzvedība izzūd, ja izzūd ārējais pastiprinājums, 2) iekšēji motivēta uzvedība var turpināties bez apbalvojuma.…

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация