Отчёт по практике
Технологии
Коммуникации, транспорт, связь
Prakses atskaite akciju sabiedrībā "Air Baltic corporation"-
Prakses atskaite akciju sabiedrībā "Air Baltic corporation"
Nr. | Название главы | Стр. |
1. | Vide, kurā darbojas uzņēmums | 5 |
1.1. | Uzņēmuma raksturojums | 5 |
1.2. | Nozares raksturojums | 6 |
2. | Uzņēmuma vadība un kontrole | 8 |
2.1. | Uzņēmuma vadības struktūra | 8 |
2.2. | Kompānijas stratēģija | 9 |
2.3. | Iekšējās kontroles sistēma | 10 |
2.4. | Kvalitātes sistēma uzņēmumā | 10 |
2.5. | Mārketinga politika uzņēmumā | 12 |
2.6. | Personāla vadīšana un motivēšana uzņēmumā | 14 |
3. | Finanšu vadība uzņēmumā | 15 |
3.1. | Iepazīšanās ar iepriekšējo gadu rezultātiem | 15 |
3.2. | Finanšu vadības loma uzņēmumā | 16 |
3.3. | Finanšu plānošana uzņēmumā | 17 |
3.4. | Apgrozāmie līdzekļi uzņēmumā | 18 |
3.4.1. | Krājumu pārvaldes politika | 18 |
3.4.2. | Debitoru pārvaldes politika | 18 |
3.4.3. | Naudas līdzekļu pārvaldība uzņēmumā | 19 |
3.5. | Investīcijas uzņēmumā | 20 |
3.6. | Uzņēmuma kapitāla cena | 20 |
3.7. | Priekšlikums par iespēju uzņēmumam piesaistīt kapitālu izmantojot finanšu tirgus instrumentus | 21 |
3.8. | Uzņēmuma tirgus vērtība | 22 |
3.9. | Finanšu riski un tā vadība uzņēmumā | 23 |
3.10. | Altmaņa modelis uzņēmuma bankrota prognozēšanā | 24 |
4. | Secinājumi un priekšlikumi | 26 |
5. | Literatūras saraksts | 28 |
2.2. Kompānijas stratēģija
Pēc maniem secinājumiem kompānija „Airbaltic” realizē zemu izmaksu stratēģiju gandrīz katrā savas vērtības ķēdes posmā. Tā lidmašīnās ir vienkāršas, reisa laikā ēdiens tiek pasniegts par atsevišķu samaksu, izņemot biznesa klasē. Kompānija pielieto sekojošu izmaksu samazināšanas metodi:
Ekonomija uz apjoma rēķina, jo dažos reisos tiek ieviesta vienas klases modelis - reisi no Rīgas uz Bergenu, Hamburgu, Helsinkiem un Oslo. Vienvirziena biļetes cena šajos maršrutos būs sākot no 5 LVL (neskaitot lidostu nodevas).
Domāju, ka „Airbaltic” tomēr ir izstrādājusi fokusēšanās un specializācijas stratēģiju, pamatojoties uz konkurētspējīgo priekšrocību īsu attālumu apkalpošanā. Var minēt arī to, ka „Airbaltic” ir viena no aviokompānijām, kas piedāvā visvairāk lidojumus uz bijušo Padomju Savienību un arī 2006. gadā paplašinās Austrumu maršrutu tīklu.
2.3. Iekšējās kontroles sistēma
Uzņēmuma iekšējais auditors tieši pārbauda iekšējas kontroles (IK) darbības, kā arī dod ieteikumus tās uzlabošanai. Iekšējais auditors pārbauda finansu un operatīvas informācijas patiesumu un drošumu, kā arī tiek pārbaudīti līdzekļi, kurus pielieto, lai noteiktu, klasificētu un pasniegtu šo informāciju. Tiek pārbaudīta ari sistēma, kura nodrošina saskaņotību ar aviokompānijas politiku, plāniem, procedūrām, regulējošiem aktiem, kuriem varētu būt nozīmīga ietekme uz operācijām un informāciju, un kurām jānodrošina, lai uzņēmums strādātu saskaņā ar likumiem un normatīvajiem aktiem.
Iekšējam auditam ir jābūt objektīvam un tas nedrīkst pakļauties citam viedoklim.
Audits tiek veikts 4 fāzēs: procedūras plānošana, darbība (testi, procedūras), pārskati (testēšanu un diskusiju ar vadītājiem rezultāti), atskaites.
Iekšējā auditora funkcijas:
• Iekšējais audits ir neatkarīgs no vadības un savas atskaites sniedz tikai uzņēmuma prezidentam un iekšējās kontroles direktoram;
• Iekšējais audits gatavo arī savu gada pārskatu par darbības rezultātiem, galvenajām problēmām. Programmā tiek ietverta arī darbības programma nākošajam gadam;
• Iekšējais auditors pārbauda, vai esošie kvalitātes standarti nodrošina kompānijas resursu lietderīgu izmantošanu. Pārbauda, vai ir bijusi novirze no standartiem un, vai tas ir ticis ziņots atbildīgām personām;
• Saskaņotība ar politiku, plāniem, procedūrām, likumiem, normatīvajiem aktiem: iekšējam auditoram kontrolē, vai izveidotās sistēmas darbojas saskaņā ar aviokompānijas politiku, plāniem vai procedūras atbilst likumiem u.c. regulējošiem aktiem, kā tās ietekmē operācijas un ziņojumus un vai organizācija darbojas saskaņoti;
• Iekšējais auditors pārbauda grāmatvedības sistēmas atbilstību un drošumu;
• Iekšējais audits ir atbildīgas par iekšējās kontroles sistēmas pārbaudi, kā arī nosaka tās vājās vietas. Auditoram jāpārliecinās vai visas operācijas satur atbilstošas kontroles darbības.
2.4. Kvalitātes sistēma uzņēmumā
Uzņēmumam ir ļoti svarīgi piedāvāt klientiem kvalitatīvus pakalpojumus – avio pārvadājumus, līdz ar to palielinās uzņēmuma biznesa efektivitāte. Kvalitātes vadība ir operacionālie līdzekļi kvalitātes prasību izpildīšanai, un kvalitātes nodrošināšana ir uzticības nodrošināšana minēto pasākumu veikšanā, kā uzņēmuma iekšienē, tā arī attiecībā uz klientiem un varas iestādēm.
…
Prakses atkskaite par Airbaltic uzņēmumu - vide, kurā darbojas uzņēmums, uzņēmuma vadība un kontrole, finansu vadība uzņēmuma utt.
- Prakses atskaite A/S "Liepājas Metalurgs"
- Prakses atskaite akciju sabiedrībā "Air Baltic corporation"
- Prakses atskaite audita uzņēmumā SIA "KPMG Baltics"
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Prakses atskaite audita uzņēmumā SIA "KPMG Baltics"
Отчёт по практике для университета31
-
Prakses atskaite A/S "Liepājas Metalurgs"
Отчёт по практике для университета12
-
Prakses atskaite
Отчёт по практике для университета19
-
Prakses atskaite
Отчёт по практике для университета64
-
Prakses atskaite
Отчёт по практике для университета18