-
Prakses atskaite TD Baltic
Оцененный!Отчёт по практике50 Бизнес, Компьютеры, программирование, электроника
Nr. | Название главы | Стр. |
IEVADS | 5 | |
1. | VIDES RAKSTUROJUMS, KURĀ DARBOJAS TD BALTIC | 6 |
1.1. | Uzņēmuma vieta un loma Latvijas ekonomikā un tirdzniecības nozarē. IT nozares Latvijā raksturojums un attīstības tendences | 6 |
1.2. | Latvijas iestāšanās Eiropas Savienībā ietekme uz uzņēmumu un tirdzniecības nozari kopumā | 6 |
1.3. | Uzņēmējdarbības vides raksturojums, ārējās vides ietekme uz uzņēmumu | 7 |
1.4. | Latvijā realizētās monetārās un fiskālās politikas ietekme uz uzņēmumu | 8 |
1.4.1. | Monetārā politika | 8 |
1.4.2. | Fiskālā politika | 8 |
1.5. | Sociālās izmaiņas un to loma uzņēmuma attīstībā | 9 |
2. | VISPĀRĒJA INFORMĀCIJA PAR TD BALTIC | 11 |
2.2. | Svarīgākie uzņēmuma darbību raksturojošie rādītāji | 12 |
2.3. | Loģistika uzņēmumā | 13 |
2.4. | Piegādātāju izvēle uzņēmumā | 14 |
2.5 | Uzņēmuma klientu raksturojums | 15 |
3. | TD BALTIC VADĪBA | 17 |
3.1. | Uzņēmuma vadība, struktūra, pārvalde un darbības plānošana | 17 |
3.2. | Lēmumu pieņemšanas metodes uzņēmumā | 19 |
3.3. | Stratēģiskā vadīšana uzņēmumā | 19 |
3.3. | Vadības informācijas sistēmas uzņēmumā | 20 |
3.4. | Informācijas apstrādes un analīzes metodes uzņēmumā | 21 |
3.5. | Pielietotās optimizācijas un kalendārās plānošanas metodes uzņēmumā | 21 |
3.6. | Iekšējās kontroles sistēma uzņēmumā | 22 |
4. | TD BALTIC PERSONĀLA VADĪBA | 23 |
4.1. | Darba līgumu noslēgšanas un uzskaites kārtība uzņēmumā | 23 |
4.2. | Uzņēmumā strādājošo struktūra un sastāvs | 23 |
4.3. | Personāla plānošana un atlase | 24 |
4.3.1. | Personāla plānošana | 24 |
4.3.2. | Personāla atlase | 24 |
4.4 | Darbinieku darba kvalitātes novērtēšana | 26 |
4.5. | Personāla motivācijas politika uzņēmumā | 27 |
4.6. | Personāla tālāk izglītības un kvalifikācijas celšanas uzņēmumā | 28 |
4.7. | Darba samaksas principi un sistēmas uzņēmumā | 28 |
5. | TD BALTIC MĀRKETINGA POLITIKA | 30 |
5.2. | Mārketinga vide | 30 |
5.3. | Uzņēmuma mārketinga galveno elementu analīze | 31 |
5.4. | Uzņēmuma tirgus segments | 32 |
5.5. | Produktu pozicionēšana tirgū | 33 |
5.6. | Produktu dzīves cikls, jaunu produktu izstrādāšana un ieviešana tirgū | 33 |
5.7. | Tirgus izpēte, pielietotās metodes, to raksturojums un analīze | 33 |
5.8. | Darbības, projekti sabiedrisko attiecību un reklāmas jomā | 34 |
5.9. | Cenu politika uzņēmumā | 37 |
5.10. | Produkcijas realizācijas kanāli, to izvēles pamatojums | 37 |
6. | TDBALTIC DARBĪBAS RĀDĪTĀJI, TO RAKSTUROJUMS, FINANŠU POLITIKA UN AVOTI | 38 |
6.1. | 2004. gada apskats | 38 |
6.4.1. | Peļņas/zaudējumu aprēķins | 41 |
6.4.2. | Apgrozāmo līdzekļu veidi un to pārvalde uzņēmumā | 42 |
6.4.3. | Likviditāte | 43 |
6.5. | Iekšējie finansēšanas avoti | 44 |
6.7. | Ārējie finansēšanas avoti | 48 |
6.8. | Uzņēmuma brīvo naudas līdzekļu pārvaldības analīze | 48 |
6.9. | Nodokļu maksājumi uzņēmumā | 48 |
6.10. | Neatkarīgā gada pārskata pārbaude uzņēmumā, auditora atzinuma raksturojums | 49 |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI | 50 | |
IZMANTOTĀ LITERATŪRA | 51 |
SIA TD Baltic (turpmāk tekstā – TD Baltic) ir viens no vadošajiem datoru vairumtirdzniecības uzņēmumiem Baltijā, attiecīgi piedāvājot ļoti plaša spektra datortehniku, jāatzīmē gan tikai kvalificētiem dīleriem, nevis gala lietotājiem.
TD Baltic strādā absolūti konsolidēti visās trijās Baltijas valstīs, piemērojoties katras atsevišķās valsts tirgus īpatnībām un vajadzībām. Kopumā TD Baltic Baltijas valstīs apkalpo gandrīz 1000 IT dīlerus.
TD Baltic klientu vidū ir visi vadošie IT vairumtirgotāji un mazumtirgotāji. Pārstāvot tiešā veidā ražotājus, uzņēmums palīdz rast dažādus tehnoloģiju risinājumus saviem klientiem, lai tie savukārt to varētu nodot tālāk gala patērētājam.
TD Baltic vēsture sākās 1993.gadā, kad Computer 2000 atvēra biroju Tallinā, Igaunijā. 1996.gadā kompānija uzsāka darbību arī Latvijā un Lietuvā. Pēc Computer 2000 pārņemšanas, uzņēmumu jaunais vienotais nosaukums bija Tech Data.
Pagājušajā gadā ar Zviedrijas investīciju kompānijas līdzdalību visu trīs valstu uzņēmumi tika atpirkti no lielās Tech Data grupas un uzsāka neatkarīgu darbību, izveidojot jaunu menedžmenta struktūru, uzceļot noliktavu, izveidojot savu loģistikas sistēmu – būtībā uzņēmums tika attīstīts no paša sākuma. Tas bija jauns izaicinājums – pierādīt, ka pašu spēkiem varam darīt to pašu un sasniegt vēl vairāk. Viens no iemesliem bija tas, ka Tech Data grupas ietvaros bija jāstrādā stingri saskaņā ar tās izstrādāto politiku, kas ne vienmēr atbilda Baltijas tirgus prasībām.
Uzņēmumu grupas kopējais apgrozījums Baltijā pagājušajā finansu gadā, kas beidzās 2004.gada 31.janvārī, pārsniedza 71 miljonu eiro. Savukārt šajā finansu gadā plānotais apgrozījums kopā sastāda 100 miljonus eiro.
Kopumā uzņēmumā ir nodarbināti nedaudz virs 70 darbinieku, attiecīgi Latvijā patreiz 23 no tiem.
Prakses pārskats ir balstīts uz vispārēju informāciju par TD Baltic ar mērķi apskatīt un izanalizēt uzņēmuma pēdējo gadu darba rezultātus, vietu un nozīmi Latvijas ekonomikā, izklāstīt mārketinga, personāla politiku un to virzienus, dodot vispārēju priekšstatu par uzņēmuma darbības specifiku.
1. VIDES RAKSTUROJUMS, KURĀ DARBOJAS td baltic
1.1. Uzņēmuma vieta un loma Latvijas ekonomikā un tirdzniecības nozarē. IT nozares Latvijā raksturojums un attīstības tendences.
TD Baltic nevar uzskatīt par stratēģiski nozīmīgu uzņēmumu Latvijā, līdz ar to Latvijas mērogā tas nav īpaši izceļams.
Kas attiecas uz tirdzniecības nozari, tad uzņēma apgrozījums ir pietiekami liels, lai tas būtu nopietns tirgus spēlētājs, jo sevišķi ja izdala vēl sīkāk – tieši IT nozarē.
IT tirgus pieaugums 2005.gadā paredzēts aptuveni 10-15% robežās. Tirgus pieaugums saistīts ar finansējuma palielināšanos valsts sektorā, kur nozīmīgu daļu sastādīs Eiropas savienības līdzfinansējums. Paredzama arī fizisko personu aktivitātes palielināšanās, kas saistīta ar tehnoloģiju vispārējā cenu līmeņa un finansējuma procentu samazināšanos. Privātā biznesa sektorā tirgus pieaugums nav paredzēts, kas saistīts ar konkurences palielināšanos un izdevumu samazināšanu IT infrastruktūras atjaunošanai. No produktu grupām sagaidāms nozīmīgs portatīvo datoru un monitoru tirgus pieprasījuma pieaugums, kas saistīts ar vidējās cenas samazināšanos produktiem šajās grupās. Paredzama galddatoru pieprasījuma samazināšanās, kas saistīta ar portatīvo datoru cenas samazināšanos un to lielāku pieejamību. Kopumā tirgus pieaugums joprojām saglabāsies virs vidējā pieauguma Eiropas Savienībā.1
Ja salīdzina Latviju ar Eiropas Savienības valstīm, tad jāsecina, ka mēs šajā nozarē vēl esam krietni atpalikuši no pārējām valstīm, jo līdz šim valstij trūka resursu, lai uzlabotu situāciju kaut vai tikai valsts institūcijās.
Konkurence datortehnikas vairumtirdzniecības nozarē ir ļoti sīva, jo ir tikai trīs galvenie tirgus spēlētāji : GNT Latvija, TD Baltic un Elko Latvija. Ne tik senā pagātnē pievienojās arī ceturtais vērā ņemamais tirgus dalībnieks: Acme Plus.…
Fantastisks materiāls!!!! Iesniegts Banku augstskolā, vērtējums 9
-
Prakses atskaite TD Baltic
Отчёт по практике50 Бизнес, Компьютеры, программирование, электроника
-
Prakses pārskats
Отчёт по практике10 Компьютеры, программирование, электроника
-
Prakses pārskats
Отчёт по практике13 Компьютеры, программирование, электроника
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Prakses atskaite SIA "Grenardi"
Отчёт по практике для университета4
Оцененный! -
Prakses pārskats SIA "Centrako"
Отчёт по практике для университета19
-
Prakses atskaite reklāmas un sabiedrisko attiecību aģentūrā "Airport"
Отчёт по практике для университета17
-
Prakses atskaite mārketingā
Отчёт по практике для университета21
-
Prakses atskaite mārketingā
Отчёт по практике для университета17