Secinājumi
Rakstot prakses pārskatu autore ir izdarījusi sekojošos secinājumus:
1. „Swedbank” AS ir finanšu institūcija, kura sniedz klientiem visdažādākos pakalpojumus un produktus, tie ir klientu apkalpošana, uzņēmumu apkalpošana, aktīvu pārvaldīšana, finanšu tirgi un līzings;
2. „Swedbank” AS viens no svarīgiem aspektiem ir apmierināts klients, tāpēc uzņēmuma darbība vērsta uz klientu apkalpošanas uzlabošanu;
3. Noguldījums jeb depozīts ir naudas līdzekļi, kas nodoti glabāšanai kredītiestādei, uz noteiktu vai nenoteiktu laiku, ar vai bez procentiem par naudas glabāšanu.
4. noguldījumi bankā tiek iedalīti 2 grupās:
pieprasījuma noguldījumi – noguldījums bankas kontā uz noteiktu vai nenoteiktu laiku, ar vai bez procentiem par naudas glabāšanu.
Termiņnoguldījumi – naudas noguldījumi bankā uz noteiktu laiku sākot no viena mēneša līdz pat pieciem gadiem un ilgāk;
5. Noguldījuma procenti ir atkarīgi gan no noguldījuma summas, gan termiņa, gan valūtas;
6. Bankas piedāvātās procentu likmes par noguldījumiem šobrīd ir zemas;
7. Noguldījumu apjoms samazinās, kam izskaidrojums varētu būt valsts krīze.
Priekšlikumi
• Latvijas komercbankām ir jāstimulē personas ieguldīt nacionālajā valūtā, lai to īstenotu ir nepieciešams palielināt procentu likmes latu noguldījumiem;
• Latvijas komercbankām ir jāstimulē rezidentus ieguldīt naudas līdzekļus šeit Latvijā, nevis lai tie aizplūstu ārzemēs, tas ir izdarāms ar labvēlīgāku noguldījumu politiku un dažāda veida atvieglojumiem.
…