Darba pieredzes vērtējums prakses uzņēmumā
Prakse viesnīcā „Gran Meli” ir devusi iespēju nostiprināt augstskolas dotās teorētiskās zināšanas, apgūt tādas profesionālās kompetences kā prasmi iekļauties uzņēmuma kolektīvā un darboties komandā, apkalpot klientus, kā arī darboties radoši un ar augstu atbildības sajūtu.
Prakses laikā autore strādāja grieķu restorānā Greek taverna un pēdējos 2 mēnešus pludmales bārā. Sākot praksi, dienesta pieredzējušākie darbinieki vispirms iepazīstināja ar darba drošības un iekšējās kārtības noteikumiem. Tas ir ļoti svarīgi, jo darbs tiešām prasa augstu atbildības sajūtu, un ir svarīgi vispirms iepazīties ar darba organizāciju kopumā. Arī pienākumi sākumā tika veikti kopā ar patstāvīgajiem darbiniekiem, lai tādējādi gūtu priekšstatu par notiekošo un atrisinātu visus sev neskaidros jautājumus, jo šī bija autores pirmā pieredze strādājot šādu darbu.
Restorānā autore strādāja par viesmīļa palīgu. Darba pienākumi bija sagaidīt un apsēdināt viesus, piedāvāt ūdeni vai kaut ko dzeramu, atnest maizi ar mērcītēm. Pienest ēdienus un novākt tukšos traukus. Taču pēc pirmajām darba nedēļām galvenie viesmīļi bija spiesti lūgt autori pieņemt pasūtījumus vai pieņemt pie galdiņiem pasūtījumus kopā, jo viesnīcā bija ļoti daudz krievvalodīgo viesu, kas nerunāja angliski. Pēdējos 2 prakses mēnešus autore strādāja pludmales bārā, jo bārā pietrūka darbinieku un bārā bija nepieciešams cilvēks, kurš runā krievu valodā. Pludmales bārā autores pienākumi bija piedāvāt viesiem dzērienus un ēdienus, pieņemt pasūtījumus, pienest tos, novākt netīros traukus un rīta maiņās nodrošīnāt bāru ar visu nepieciešamo – atnest augļus, piepildīt ledusskapi ar trūkstošajiem dzērieniem, turēt tīrībā bāru. Taču reāli darbinieku trūkuma dēļ autorei bija jāpilda ne tikai iepriekš minētie pienākumi, bet arī gatavot kafijas, kokteiļus, darboties ar micros sistēmu, kā arī darbs ar skaidru naudu.
Secinājumi
Prakse ir devusi iespēju apgūt tādas profesionālās kompetences kā prasmi iekļauties uzņēmuma kolektīvā un darboties komandā, apkalpot klientus, kā arī darboties radoši un ar augstu atbildības sajūtu;
Sakarā ar darbinieku trūkumu, bija vajadzība strādāt arī citos departamentos vai restorānos;
Micros sistēmas darbības apgūšana, kas parasti studentiem nav atļauts;
Labprāt turpinātu sadarbību ar šo uzņēmumu arī turpmākajos gados.
…