Secinājumi
Gabriels iet bērnudārzā no divu gadu vecuma. Patīk spēlēties ar citiem bērniem, bet labprāt uzturas arī pieaugušo kompānijā. Patīk iesaistīties sarunā gan ar bērniem, gan pieaugušajiem.
Bērna skaņu izruna atbilst normai, izņemot skaņu [r] (neizrunā visās pozīcijās). Skaņas vārda sākumā saklausa labi, patskaņus nosauc pareizi. Saklausa un pareizi atkārto arī zilbes.
Teikuma veidošanas prasmes Gabrielam ir labas. Pārsvarā patīk atbildēt pilnos un paplašinātos teikumos, reti atbild ar vienu vārdu. Veido gan vienkāršus, gan saliktus teikumus.
Vārdu krājums ir diezgan plašs, lieto dažādus īpašības vārdus, prot vispārināt un veidojot vārdus lietot izskaņas – iņš, - iņa, - īte.
Lieto sarunvalodā prievārdus, bet nelielas grūtības radīja daudzzilbīgu vārdu izruna, kas varētu būt skaidrojama ar [r] skaņas izrunu.
Stāstījuma runas prasme ir attīstīta, stāstot par attēliem redz sakarības, papildina pats sevi. Patīk stāstīt, bet nepatīk, ja tiek pārtraukts stāstījuma laikā, jo tad neatceras pie kā palika.
Spēj izslēgt ceturto lieko, paskaidrojot savu izvēli. Attīstīta loģiskā domāšana.
Labi orientējas plaknē, patīk zīmēt. Atpazīst augšējo labo, kreiso stūri, kā arī apakšējo labo un kreiso stūri, arī lapas vidu, augšā un apakšā. Prot parādīt sava ķermeņa labo un kreiso daļu, labi orientējas telpā mainot pozīcijas. Gabriels prot klausīties un saprot norādījumus.
…