1.nedēļa.
Pirmdiena.
Tēma. Mārīte – pavasara vēstnese.
Dominante. Daba
Pakārtotie darbības veidi. Matemātika. Runa. Tēlotājdarbība.
Mērķis. Priekšstatu par pavasara pirmajām pazīmēm dabā bagātināšana un nostiprināšana.
Uzdevumi.
Nostiprināt prasmi apvilkt apaļu priekšmetu.
Vingrināt prasmi darboties ar guaša krāsām, aizkrāsojot ierobežotu laukumu un zīmējot ar pirkstiņiem.
Uzskate, materiāli. Mīkstā rotaļlieta mārīte, attēli ar mārīti, guaša krāsas, pirkstiņu krāsas, zīmēšanas papīrs, otas, trauki ūdenim.
Strādāju pēcpusdienas cēlienu.
Pēc launaga mudinu bērnus atcerēties, kāds ciemiņš šorīt ieradās pie mums grupiņā. – Mārīte. – Ko viņa jums pavēstīja? – Viņa pastāstīja, ka atnācis pavasaris. Ka saulīte siltāka kļuvusi, sākuši asni dīgt, ka kokiem drīz plauks lapas, pamodušies kukainīši, arī viņa utt. – Jā, bet man šķiet, ka mārīte tagad drusku saskumusi. Varbūt viņa sailgojās pēc savas ģimenes. Vai mēs varētu viņu iepriecināt un uzzīmēt viņas ģimeni? Bērni protams piekrīt, grib iepriecināt mārīti, grib zīmēt. Aplūkojam vēlreiz mārīti, secinām, kādas krāsas mums vajadzēs, kā rotāts mārītes tērps, pārskaitām, cik kāju mārītei, cik katrā pusē. Vispirms ar zīmuli apvelkam plastmasas glāzi tik reizes, cik mārītes katrs vēlēsies. Tad šos apļus izkrāsojam ar sarkano guašu, lietojot otiņas, beigās ar melno pirkstiņu krāsu uzzīmējam mārītēm galviņu, punktiņus, kājiņas, paturot prātā, ka tās ir trīs katrā pusē. Saliekam mūsu zīmējumus apkārt mūsu viešņai Mārītei un mums visiem šķiet, ka viņa kļuvusi priecīgāka.(Pielikums) Sakārtojām darbavietas, izskalojām trauciņus un otas un tad jau arī vecāki sāka pamazām nākt pakaļ saviem mazuļiem.
Pašanalīze.
…