Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
Особые предложения 2 Открыть
6,99 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:922286
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 20.04.2010.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Не использованы
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  I.uzdevums    3
  Psihodiagnostikas metodiku atlase    4
  Atmiņa    4
  Atmiņas pārbaude    6
  I.tests – “Īslaicīgās dzirdes atmiņas apjoma mērīšana”    6
  II.tests – “Īslaicīgas redzes atmiņas apjoma mērīšana”    7
  III. tests – “Atmiņas tipa izpētes tests”    10
  Uzmanība    12
  Metodikas uzmanības pārbaudei    13
  I.tests – “Uzmanības līmeņa izpēte 3 – 4 klašu skolēniem”    13
  II.tests – “ Tuluza – Pjerona tests” (uzmanības īpašību pētīšana)    14
  Domāšana    16
  Metodikas domāšanas pārbaudei    17
  I.tests – “Jēdzienu izslēgšanas tests”    18
  II.tests – Domāšanas ātruma izpēte    19
  II.uzdevums    21
  Novērošanas protokoli    21
  Skolēnu psiholoģiskie raksturojumi    37
  LIDO – Z    37
  SABO – Z    39
  MANA – M    42
  KAMA –M    43
  NOMA – M    45
  SILA –M    47
  MONO – M    49
  ALON –Z    51
  INID –Z    52
  ARGO –Z    54
  LANA –M    56
  SIBI –Z    58
  Secinājumi    60
  Prakses darba pašvērtējums    61
  Pielikumi ( novērojumu protokoli 10gb.)    63
Фрагмент работы

Atmiņa ir viens no augstākajiem izziņas procesiem – spēja saglabāt un atcerēties iepriekšējo pieredzi ar iegaumēšanas, saglabāšanas un reproducēšanas palīdzību. Psiholoģijā atmiņu pieskaita pie to psihisko procesu kategorijas, kas piedalās jebkuru citu psihisko aktu nodrošināšanā, uzturot to veselumu. Atmiņa savieno subjekta pagātni, tagadni un nākotni, un tai ir svarīga loma izziņas, attīstības un mācību procesos. Atmiņas pamatā ir nervu sistēmas spēja saglabāt informāciju, pateicoties noteiktām pārmaiņām nervu šķiedrās, atbildot uz iedarbību. Tas var irpausties vai nu atsevišķu neironu un to kopumu elektroniskās aktivitātes pārmaiņās, vai arī šķiedru bioķīmiskās pārmaiņās molekulārā līmenī (DNK, RNK un citu struktūru). Atmiņas procesi norisinās ar galvas smadzeņu dažādu struktūru palīdzību. Piemērām, kreisā smadzeņu puslode parasti ir saistīta ar diskrētas zīmju informācijas ( vārdiski loģiskās, verbālās informācijas) apstrādi un saglabāšanu, bet labā puslode – ar analogu tēlu (telpiskās) informācijas apstrādi un glābāšanu.
Atmiņas veidi: 1.atkarībā nosaglabāšanas ilguma
sensora atmiņa (informācijas saglabāšanas ilgums 0.2-0.8 sek.), īslaicīga atmiņa (informācijas saglabāšanas ilgums 2-8 min.),
ilgstoša atmiņa (informācija saglabājas arī pēc divām stundām).
operatīva atmiņa – tā īr spēja vajadzīgā brīdī no ātmiņas izsaukt to informāciju, kas ir nepieciešama konkrēta uzdevuma izpildei. Stresa stāvoklī operatīva atmiņa izmainās atkarīgi no cilvēka tipa, domāšanas veida (kreisas vai labas smadzeņu puslodes domāšana).
2.atkarībā no iegaumējamas informācijas rakstura
tēlaina atmiņa ( vadošie uztveres veidi: redzes, dzirdes un ķinestēziskais), emocionāla atmiņa – tā ir cilvēka spēja uztvert, iegaumēt un saglabāt noskaņojumus, emocionālus stavokļus (laba smadzeņu puslode),
kustību atmiņa – tā ir spēja reproducēt kustības un darbības, verbāli-loģiska atmiņa – tā ir spēja reproducēt vārdos uztvērto informāciju.
3.atkarībā no iegaumēšanas rakstura – mehāniska atmiņa un apjēgta atmiņa (balstās uz asociācijām).
4.Atkarībā no mērķā:
netīša – implicitā atmiņā: atmiņas veids, kas nav balstīts uz iepriekš nodomātu iegaumēšanu un parādās darbībā un rīcībā;
tīša – eksplicitā atmiņa: atmiņas veids, kas balstīts uz patvaļīgu (tīšu, tādu, kas prasa no cilvēka apzinātu piepūli) iegaumēšanu vai pieredzes atkārtošanu.
Atmiņas procesi:
iegaumēšana,
saglabāšana,
reproducēšana
aizmiršana.

Atmiņas pārbaude

I.testu – “Īslaicīgas dzirdes atmiņas pārbaudes testu” ņēmu no A.Vorobjova grāmatas “Vispārīgā psiholoģija”, izdota rīgā 2000.gadā, izdevniecībā “Izglītības soļi”.
II.testu – “Īslaicīgās redzes atmiņas pārbaudes testu” ņēmu no L.A.Jasjukova grāmatas “Методика определения готовности к школе”, izdota Sankt-Pēterburgā, 1999.gadā, ГП “ИМАТОН”.
III.testu – “Atmiņas tipa izpētes testu” ņēmu no grāmatas “Психологические тесты под редакцией А.А.Карелина”, kas izdota Maskavā, izdevniecībā “Гуманитарный издательский центр Владос”, 1999. Gadā, 33. – 34.lpp.…

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация