-
Skolēnu psiholoģiskā izpēte
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
1. | NOVĒROJUMI | 4 |
1.1. | Izvēlēto vecumposmu apraksts | 4 |
1.2. | Novērojumu protokoli un analīze | 6 |
2. | INDIVIDUĀLĀ BĒRNU IZPĒTE | 28 |
2.1. | Izvēlēto metodiku apraksts | 28 |
2.2. | Izpētes rezultāti un to analīze | 30 |
2.3. | Pašatskaite par psiholoģisko izpēti | 43 |
3. | Frontālā izpēte | 44 |
Izmantotās literatūras saraksts | 47 | |
PIELIKUMS | 48 |
Skolēnu psiholoģijas izpētes prakse tika veikta vienā no Rīgas mikrorajona skolām. Darbam tika izvirzīti sekojošie uzdevumi:
1.Veikt četru bērnu ( 2+2 ) novērojumu.
novērot divu sākumskolas bērnus trīs dažādās stundās -
2.klase - dabas mācība, lasīšana (divas mācību stundas) un starpbrīžos;
novērot divus pamatskolas bērnus trīs dažādās stundās -
6.klase - matemātika, literatūra, vēsture un starpbrīžos.
2.Veikt individuāli bērna intelekta izpēti divās dažādās vecuma grupās (pamatskola – 9.klase; vidusskola –11.klase) ar trim dažādām metodikām (Amthaura intelekta struktūras metode – VI. subtests; Landolta gredzenu korektūras prove; Ravēna progresīvo matricu metode).
Veikt pašatskaiti par savu darbu.
3.Veikt frontālu izpēti divās dažāda vecuma klasēs (verbālās analoģijas un skaitļu virknes – 4.klase un 7.klase). Noformēt protokolus un izdarīt aprēķinus, ievērojot vecuma un dzimuma atšķirības.
Psiholoģijas izpētes skolēnu prakses 1.uzdevumu daļai tika izvēlēti divi bērni sākumskolas un divi bērni pamatskolas vecumā (2.klase un 6.klase).
Šī izvēle notikusi tādēļ, ka sākumskolas vecuma bērniem ir raksturīgs pašvertējuma veidošanās, kas nav mazsvarīgi turpmākajai dzīvē. Šajā vecumā mācības sāk aizvietot rotaļas un spēles. Pavēršas jauns darbības lauks – tā ir skola, kur daudzos gadījumos autoritāte kļūst skolotājs, kā arī vienaudži. Bērniem šajā vecumā ir visaugstākā mācīšanās motivācija salīdzinājumā ar vēlākiem skolas gadiem.
Nostiprinās uztvere, uzmanība, atmiņa, iztēles, domāšanas un runas procesi. No dabiskās spontanitātes izziņas procesi lēnām piemērojas sociālajām ievirzēm, normām, tradīcijām un etaloniem. To panāk ar galvenajiem darbības veidiem šajā vecumā – mācību darbību, spēlēm un rotaļām, saskarsmi, sporta nodarbībām un darbu.
Šajā vecumā man liekas interesanti tas, kā bērni mēģina meklēt sociālo kontaktu ar apkārtējiem. Viņiem sāk dominēt vajadzība iegūt sev draugu, kas bieži vien ir kāds klasesbiedrs, kā arī iekļauties kādā bērnu grupiņā vai veidot savu draugu pulciņu.
Tā kā pamatskolas vecuma bērnu raksturojums atbilst pusaudža vecumposmam, man interesi piesaistīja tas, ka šajā vecumā notiek pāreja no bērnības uz jauniešu periodu.
Šajā periodā izveidojas bērna personības pamatiezīmes un kvalitātes, kā arī atklājas visos iepriekšējos periodos izveidojušās ietekmes emocionālajā, kognetīvajā, sociālajā sfērā.
Pēc manām domām, pusaudžu vecumā gūt pašapliecinājumu ir ļoti svarīgi. Pusaudzim šajā vecumā ir jāatbild uz vienu no svarīgākajiem jautājumiem : “Kas es esmu?” …
1.NOVĒROJUMI. 1.1. Izvēlēto vecumposmu apraksts. 1.2 Novērojumu protokoli un analīze.2. INDIVIDUĀLĀ BĒRNU IZPĒTE.2.1. Izvēlēto metodiku apraksts.2.2.Izpētes rezultāti un to analīze. 2.3. Pašatskaite par psiholoģisko izpēti 3.Frontālā izpēte
- Bērna psiholoģiskās izpētes prakse
- Sākumskolas vecuma bērna runas un valodas izpēte
- Skolēnu psiholoģiskā izpēte
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Sākumskolas vecuma bērna runas un valodas izpēte
Отчёт по практике для университета6
-
Bērna psiholoģiskās izpētes prakse
Отчёт по практике для университета42
-
Bērna psiholoģiskās izpētes prakse
Отчёт по практике для университета28
-
Pedagoģiskās prakses atskaite bērnu psiholoģijā
Отчёт по практике для университета17
-
Psiholoģiskās prakses atskaite organizācijā
Отчёт по практике для университета9