Secinājumi:
Uzņēmums “Valmieras piens”,AS ir otrs lielākais piena pārstrādes rūpniecībā;
Uzņēmumā ir izstrādāta misija, vīzija un mērķi,stratēģiskie mērķi – taktiskie un operatīvie mērķi;
Analizējot konkurenci ar M.Portera 5 spēka modeļa palīdzību “Valmieras piens”,AS secinājām, ka, konkurence nozarē ir pietiekami liela; patērētājiem ir liela loma produkcijas noieta veicināšanā; piegādātājiem ir ietekme, taču ne noteicošā; uzņēmumam nav lielu jaunu konkurentu radīto draudu; aizvietotājpreces nopietnus draudus nerada;
“Valmieras piens”,AS ražoto produkciju skaits pārsniedz 113 preču nosaukumus, taču konkurences apstākļi un patērātāju vēlmes rada nepieciešamību ražot vēl kādu jaunu produktu (ko arī uzņēmums dara);
Uzņēmuma virzošais spēks ir produkcija. Lai uzņēmums turpinātu sekmīgi darboties piena produktu tirgū, vajag pareizi noteikt savu mērķi un stratēģijas, kā sasniegt uzstādītos mērķus.
Priekšlikumi:
Pilnveidot tehnoloģiju izstrādi, lai kāpinātu ražošanas tempus un samazinātu produkta pašizmaksu;
Jāturpina regulāri tirgus pētījumi, lai noskaidrotu savu vietu tirgū;
Aktīvi jāsako līdz konkurentu aktivitātēm, lai nezaudētu esošos un jaunos klientus;
Noteikt katrai uzņēmuma struktūrvienībai svarīgākos uzdevumus funkcionālās stratēģijas mērķu sasniegšanai;
Biznesa līmeņa stratēģijas īstenošanai – zemo izmaksu stratēģijā – uzņēmumam pildīt piena produktus polipakās, kas samazinās produkcijas pašizmaksu
“Valmieras piens”,AS fokusēšanās stratēģijā palielināt to klientu skaitu kas iegādājās produktus nefasētus, lielos apjomos( skolu ēdnīcas, lielveikalu ķēdes kas paši gatavo);
Piegādāt sveramo produkciju lauku veikaliem, lielveikaliem jo tā ir salīdzinoši lētāka.
…