Secinājumi
Studējot zinātnisko rakstu, prezentācijas autors pārliecinājās, ka galvenais princips ir atrast zelta vidusceļu – starp sodu un atbalstīšanu ….
Ir jāveido savu iespēju robežās veidot šādu vingrinājumu, grūtību ķēdi, kas ir jāpārvārē un paticoties kuriem, rezultātā iznāk labs cilvēks.
Jāatceras, ka papildus likumpārkāpēju sodīšanai, audzināšanai, socializācijai un resocializācijai ir vēl:
• atbalsts,
• pedagoģiski lietderīgs darbs,
• vispārizglītojoša un profesionāla apmācība,
• organizēta kolektīva dzīves kārtība (kad nepieciešams “nevis visu aprakstīt, kā un ko darīt”, bet katram veidot savas konkrētas prasības pret sevi),
• paškontrole,
• disciplinēšanas elementi,
• audzinoša brīvā laika pavadīšana u.c.
Lielais pluss pāraudzināšanas mērķu sasniegšanai iegulda Ieslodzījuma vietu pārvaldes Mācību centrs.
Tāpat svarīgu lomu spēlē pati sabiedrība, sākot ar ģimeni.
Jāatzīmē, ka praksē ne vienmēr izdodas piemērot metodikas datus, bet vispārēja tendence tomēr ir pozitīva, piemēram, Daugavgrīvas cietumā neizmanto suņus, nelieto roku dzelžus, ja notiesātais atrodas slimnīcā, uz pastāvīga pamata strādā skola un tehnikums, veic dažādus garīgā plāna pasākumus, kā arī strādā psihologi un sociālie darbinieki utt.
…