Integrēto mācību saturs
Sasniedzamais rezultātu var izvērtēt arī pēc domāšanas un mācīšanās dziļuma - Kādas darbības, kognitīvais process no bērna tiek prasīts kā sasniedzamais rezultāts?
Visbiežāk pielietotās taksonomijas /klasifikācijas shēmas/, lai izvērtētu mācību procesa kognitīvo un metakognitīvo dziļumu ir Blūma taksonomija vai SOLO taksonomija, kuru nolūks ir skaidri definēt un nošķirt dažāda veida sasniedzamos rezultātus bērnam.
0- Skolotājs nedara zināmu nodarbības sasniedzamo rezultātu vai tas notiek formāli, bērniem nesaprotami.
1- Skolotājs izvirza labi noformulētu mērķi, bet nepārliecinās, vai bērniem tas ir saprotams.
2- Skolotājs izvirza mērķi bērniem saprotamā valodā un pārliecinās, vai bērniem tas ir saprotams.
3- Skolotājs izvirza mērķi un skaidrus snieguma kritērijus, pārliecinās, vai bērniem tas ir saprotams.
4- Bērni iesaistās mērķu formulēšanā, precizēšanā, koriģēšanā.
Integrēto mācību saturs
Sasniedzamā rezultāta dziļums, balstoties Blūma taksonomijas principos:
Atceras - vai bērni var atkārtot informāciju?
Saprot – vai bērni var saviem vārdiem paskaidrot jēdzienus un idejas?
Pielieto – vai bērni var lietot informāciju jaunā kontekstā?
Analizē – vai bērni var aprakstīt/demonstrēt atšķirības starp jēdzieniem?
Izvērtē – vai bērni var pamatot viedokli par/ pieņemt lēmumus?
Rada – vai bērni var radīt jaunu produktu/ konstruēt zināšanas?
Integrēto mācību saturs
Bērna kognitīvās darbības dziļuma mērīšana var tikt veikta, izmantojot SOLO taksononomiju (structure of observed learning outcomes) (Biggs & Collis, 1982), kas atspoguļo bērna integrētās darbības dziļumu, t.i., par cik elementiem un attiecībām starp elementiem bērnam ir jādomā, lai atrisinātu kādu uzdevumu.
…