Презентация
Гуманитарные науки
Психология
Jauniešu socializācijas un pašvērtējuma aspekti komunikāc...-
Jauniešu socializācijas un pašvērtējuma aspekti komunikācijā sociālajos tīkos (zinātnisko pētījumu analīze)
TOP 500
Nr. | Название главы | Стр. |
Sociālais kapitāls, pašvērtējums un interneta sociālo tīklu lietošana: longitudināla analīze | ||
Social capital, self-esteem, and use of online social network sites: A longitudinal analysis | ||
Charles Steinfield, Nicole B. Ellison, Cliff Lampe, Michigan State University, 2008 | ||
Sociālā salīdzināšana, sociālie mediji un pašvērtējums | ||
Social Comparison, Social Media, and Self-Esteem | ||
Erin A. Vogel, Jason P. Rose, Lindsay R. Roberts, and Katheryn Eckles University of Toledo, 2014 | ||
Sociālo mediju lietošana koledžas studentu vidū: saistība ar komunikāciju un ‘’Es’’ koncepciju | ||
Use of social media by college students: Relationship to communication and self-concept | ||
Megan Sponcil, Priscilla Gitimu, Youngstown State University, 2013 |
Kas zināms?
Saskaņā ar Lenhart et al., (2010), aptuveni 57% no sociālo tīklu lietotājiem ir vecumā no 18 – 29 gadiem un tiem ir personīgie profili vairākos sociālo mediju tīklos.
Vairāk nekā 50% koledžas studentu sociālos tīklus izmanto vairākas reizes dienā. (Sheldon, 2008)
Galvenais iemesls, kādēļ tiek lietoti sociālie tīkli ir, lai uzturētu attiecības ar jau esošām paziņām, kuri ir daļa no lietotāju sociālā tīkla. (Sheldon, 2008)
Kā rāda dati, tad indivīdi, kuri komunikācijai izmanto Facebook, draudzība ir kvalitatīvāka. (Baker & Oswald, 2010)
Sociālo mediju saiti lietotājiem sniedz iespēju aktīvāk darboties socializācijas procesā, kā arī veidot pašiem savu identitāti. (Urista et al., 2009)
Daudzi indivīdi lieto sociālos tīklus lai justos populārāki, mēģinot pievienot pēc iespējas vairāk ‘’draugu’’, lai tādā veidā citiem šķistu apbrīnojamāki. Jauniešiem vidēji ir 358 Facebook draugi. (Pempek et al., 2009)
Pētījuma jautājumi
Kāds ir sociālo mediju lietošanas apjoms koledžas studentu vidū?
Vai ir kāda saistība starp sociālo mediju lietošanas apjomu un komunikāciju ar ģimeni un draugiem?
Vai ir saistība starp ‘’es’’ koncepciju un sociālo mediju lietošanu studentu vidū?
Pētījuma metode
Tika izmantota aptaujas metode.
Pētnieki izgāja Nacionālā Veselības institūta treniņprogrammu. Pētījuma uzsākšanai tika dota atļauja no universitātes Human Subject Research komitejas.
Sociālo mediju lietošanas aptauja (Use of Social Media Questionnaire) tika izmantota, lai savāktu datus. Aptauju radīja vadošie šī pētījuma pētnieki. Aptaujas jautājumos tika iekļautas tādas tēmas, kā, demogrāfija, sociālo mediju lietošanas apjoms, ietekme uz komunikāciju, attieksme pret sevi. Daži jautājumi tika adaptēti no ‘’Social Networking Websites and Teens Survey” , kuru radīja Lenhart, Purcell, Smith, and Zickuhr (2010).
Dalībnieki
96 pēdējā kursa studenti no ASV.
67 (69,8%) no aptaujātajiem bija sievietes, bet 29 (30,2%) bija vīrieši.
90% aptaujāto bija vecumā no 18 – 33 gadiem.
Rezultāti
Pētījumā tika noskaidrots, ka dalībnieki visbiežāk atjaunināja (updated) Facebook (88,5%) un Twitter (11,5%). 57 aptaujātie norādīja, ka sociālos tīklus apmeklē vairākas reizes dienā. Iemesli tam atšķīrās.
Lai izmērītu saskatāmās (perceived) komunikācijas prasmes, dalībniekiem bija jāatbild uz 9 jautājumiem. Maksimāli iegūstamais punktu skaits – 21. Vidējais rādītājs – 14. Rezultāti norādīja uz sociālo mediju nozīmīgo lomu komunikācijā.
50% studentu sociālos medijus komunikācijai ar ģimeni un draugiem izmantoja katru dienu. 40% norādīja, ka ar draugiem un ģimeni komunicē pāris reizes nedēļā; 8% - ik pēc pāris nedēļām; 2% - vēl retāk.
77% dod priekšroku komunikācijai ‘’aci pret aci’’. 23% - komunikācijai internetā.
‘’Es’’ koncepcija tika noteikta izmantojot 7 jautājumus. Maksimālais punktu skaits – 29. Vidēji – 19.
49% norādīja, ka sociālo mediju saiti tos ietekmēja pozitīvi. 49% - neietekmēja ne negatīvi, ne pozitīvi. Tika atrasta korelācija starp draugu skaitu soc. medijos un lietošanas biežumu, komunikāciju un ‘’es’’ koncepciju. 2 pētījuma dalībniekiem sociālo mediju lietošana izraisīja negatīvas sajūtas.
…
Prezentācija analizēti sekojoši pētījumi (no angļu valodas): Sociālais kapitāls, pašvērtējums un interneta sociālo tīklu lietošana: longitudināla analīze (2008). Sociālā salīdzināšana, sociālie mediji un pašvērtējums (2014). Sociālo mediju lietošana koledžas studentu vidū: saistība ar komunikāciju un ‘’Es’’ koncepciju (2013). Sociālais kapitāls (Social capital) - Sociālais kapitāls ir elastīga konstrukcija (elastic construct), ar kuru apzīmē ieguvumus, kurus kāds gūst no attiecībām ar citiem cilvēkiem. (Lin, 1999) Pašvērtējums - Socioloģijā un psiholoģijā, pašvērtējums atspoguļo personas vispārējo emocionālo, savas vērtības novērtējumu. Tas ir spriedums un attieksme pašam pret sevi. Pašvērtējums ietver ticību (beliefs) (piemēram, ‘’es esmu kompetents’’, ‘’ un ‘’es esmu cienīgs’’’) un emocijas (izmisums, lepnums, kauns). (Hewitt, John P. (2009). Oxford Handbook of Positive Psychology. Oxford University Press. pp. 217–224.) Apmierinātība ar dzīvi (Life satisfaction) - Veids, kādā persona novērtē savu dzīvi un kā persona jūtas par to, kāda dzīve būs nākotnē. (http://www.oecdbetterlifeindex.org/topics/life-satisfaction/)
-
Atšķirības stresa pārvarēšanas stratēģiju izvēlē datoratkarīgajiem un no datora neatkarīgajiem jauniešiem
Презентация13 Компьютеры, программирование, электроника, Психология
- Jauniešu socializācijas un pašvērtējuma aspekti komunikācijā sociālajos tīkos (zinātnisko pētījumu analīze)
- Normatīvā ētika un morālās dilemmas
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Normatīvā ētika un morālās dilemmas
Презентация для университета18
-
Atšķirības stresa pārvarēšanas stratēģiju izvēlē datoratkarīgajiem un no datora neatkarīgajiem jauniešiem
Презентация для университета13
-
Apmierinātības ar dzīvi atšķirības heteroseksuālām un homoseksuālām sievietēm vecumā no 18 līdz 35 gadiem
Презентация для университета9
-
Jaundzimušā psihiskā un fizioloģiskā raksturojuma īpatnības
Презентация для университета53
-
Konflikts
Презентация для университета55