Tātad:
• iepazīstināt skolēnus ar izglītības iestādes iekšējās kārtības noteikumiem, pārrunāt skolēnu pienākumus un tiesības,
• analizēt skolēnu mācību sasniegumus un disciplīnu, viņu izaugsmes dinamiku, motivēt skolēnus veikt pašvērtējumu,
• veicināt klases kolektīva saliedēšanu, kopīgi organizējot klases pasākumus (ekskursijas, pārgājieni, klases vakari u.c.) un veidojot klases tradīcijas,
• veicināt sadarbību ar skolēnu vecākiem,
• iesaistīt skolēnus izglītības iestādes organizētajos ārpusstundu pasākumos,
• organizēt skolēnu līdzdalību klases un izglītības iestādes vides saglabāšanā un sakopšanā,
• motivēt skolēnus iesaistīties skolēnu līdzpārvaldē un ārpusstundu pasākumos, interešu izglītības programmās.
• sniegt atbalstu savas audzināmās klases skolēniem, ievērojot skolēnu individuālās īpatnības, sekmēt viņu personības attīstību.
Secinājumi
• Galvenais klases audzinātāja pienākums ir sekmēt skolēnu attīstību, spēju sadarboties, sniegt atbalstu savas audzināmās klases skolēniem.
• Klases stundu mērķtiecīga un pēctecīga plānošana un īstenošana, attīstot skolēniem dzīves prasmes un veidojot attieksmi pret sevi, ģimeni, klasi, skolu, vidi, darbu, kultūru, sabiedrību, valsti.
…