Kas ir mācīšanas stils?
Mācīšanas stils ir skolotāja dažādās
psiholoģijas un filozofijas pieejās
balstītu patstāvīgi izvēlētu atsevišķu
paņēmienu vai to kopumu izmantošana
mācību procesā, ko ietekmē gan mācību
vielas specifika, gan skolēnu sastāvs.
Uz mācību priekšmetu virzīta mācīšana
prasa fiksētu vai pastāvīgu kursa struktūru
• skolotāja un studenta vajadzības, uzskati un
prasības maz tiek ņemtas vērā, jo galvenais ir
paša kursa saturs, kā tas tiek pasniegts
• saturu nosaka mācību grāmata
Uz skolotāju virzītā veidā
skolotājs darbojas kā izglītotājs - viņš var
būt eksperts, galvenais zināšanu
sniedzējs, centrālā visu aktivitāšu vieta
• skolēns darbojas kā pasīvais informācijas
saņēmējs
• skolotājs nosaka, ko viņš mācīs un kas būs
jāiemācās
Uz skolēnu virzītā mācīšana
fokusējas uz pašu skolēnu, tā ir saistīta ar
skolēna kognitīvo attīstību
• skolotāja mērķis ir palīdzēt skolēnam izprast
zināšanu apgūšanu vairāk kā procesu, nevis
rezultātu
• klases aktivitāšu izmantošana ir uz skolēnu
virzīts process – viņa paša spēju izzināšanai
• saturs, mācīšanas stils un metodes tiek
piemērotas, lai sasniegtu skolēna kognitīvo un
intelektuālo izaugsmi
• uz skolēnu virzīta mācīšana saistās ar:
labāku iegaumēšanu
-
labāku zināšanu izmantošanu citās situācijās
-
labāku motivāciju turpmākajām mācībām
-
labāku problēmrisināšanas spēju attīstību.…