Savstarpēji nesaistītas preces – neietekmē
Savstarpēji papildinošas preces : cena pieaug(samazinās), pieprasījums samazinās(palielinās)
Savstarpēji aizstājošas preces : cena pieaug(samazinās), pieprasījums palielinās (samazinās).
Normāla prece/ Augstvērtīga prece - ienākumi pieaug(samazinās), pieprasījums palielinās(samazinās)
Mazvērtīga prece - ienākumi pieaug(samazinās), pieprasījums samazinās (palielinās)
Piesātinājuma prece – prece, kuras pieprasījuma apjoms pēc noteikta mājsaimniecības ienākumu līmeņa sasniegšanas kļūst nemainīgs.
Tirgū katram patērētājam ir savs konkrētās preces derīguma vērtējums. Bieži vien tas individuālajam patērētājam ir augstāks par tirgus līdzsvara cenu. Tādējādi patērētājs par šo preci ir gatavs maksāt augstāku cenu, nekā tirgus līdzsvara cena
Patērētāju ieguvums ir starpība starp pieprasījuma cenu (maksimāli augstāko, ko ir gatavs maksāt katrs pircējs par noteiktu preču daudzumu) un to naudas summu, kas patiesībā jāmaksā pie esošās tirgus cenas.
Citas preces cena-Palielinās (samazinās), piedāvājums palielinās (samazinās)
Ražošanas faktora cena- Palielinās (samazinās), piedāvājums palielinās (samazinās)
Ražošanas produktivitāte- Palielinās (samazinās), piedāvājums samazinās (palielinās)
Pircēju skaits- Palielinās (samazinās), piedāvājums samazinās (palielinās).…