Rakstīšana.
Tās apguve ir pakāpenisks process, kuru nedrīkst sasteigt.
Rakstītmācīšanai ir vairāki posmi:
Pirmais posms – rokas sīkās muskulatūras attīstīšana ar dažādu vingrinājumu palīdzību.
Otrais posms – rakstīto burtu rakstīšana. Mācot rakstīt burtu, skolotājam precīzi jāparāda burta forma, burta elementu savienojumi. Pirmajā klasē burtu savienošanai jāpievērš vislielākā uzmanība.
Rakstītprasmes nostiprināšanai var izmantot dažādus rakstu darbu veidus, piemēram, norakstus, diktātus, atstāstījumus, domrakstus.
Svarīgākās pamatprasības latviešu valodas apguvei, beidzot sākumskolu.
Komunikatīvā kompetence.
nosaka saziņas tematu un adresātu;
ievēro apgūtās runas etiķetes normas;
stāsta par sevi, piedzīvoto un pārdzīvoto, par redzēto, dzirdēto un lasīto;
pieraksta ikdienā vai mācībām nepieciešamo informāciju;
Valodas kompetence.
zina un izmanto alfabētu;
saskata vārdu izvēles un teikumu veidu, kā arī teikuma beigu pieturzīmju nozīmi teksta uztverē un izveidē;
zina un veido teikumus atbilstoši teikuma pazīmēm;
zina vārdšķiras (lietvārds, īpašības vārds, darbības vārds).
…