Higiēniskā jeb profilaktiskā kosmētika, ko izmanto sistemātiski, lai pasargātu ādu no kosmētiskiem defektiem. Prakse liecina, ka šī kosmētika kļūst arvien populārāka. Piemēram, attīrošie, aizsargājošie un barojošie krēmi, zobu pastas, šampūni u.c.
Ārstnieciskā jeb speciālā kosmētika, kas dziedē ādas un ķermeņa kosmētiskās nepilnības. Piemēram, līdzekļi pret vasaras raibumiem, pinnēm, blaugznām, matu izkrišanu u.c.
Ķirurģiskā jeb plastiskā kosmētika, kas novērš un labo defektus, kuri nepadodas ārstnieciskajām metodēm.
Dekoratīvā kosmētika, kuras uzdevums ir ar dažādiem nekaitīgiem kosmētiskajiem līdzekļiem sejas nepilnības padarīt nemanāmas, kā arī izcelt dažus vaibstus, padarīt tos izteiksmīgākus. Piemēram, lūpu krāsa, acu ēnas, tuša, nagu laka u.c.
Sadzīves grimam lieto vairākus maskējošus (grimējošus) līdzekļus, kas, no vienas puses, imitē sejas dabiskās krāsas un, no otras puses, slēpj ādas nepilnības vai uzlabo sejas izskatu.
Teātra grimam pieskaitāmas grimējošas krāsas, kas ļauj tonāli modelēt aktiera seju.
Īpašības un saturs
Smaržām ir vilinoši, kārdinoši un daudzsološi nosaukumi. Un tomēr ir jāatgādina, ka, pērkot smaržas, nevajag vadīties no to ārējā pievilcīguma.
Smaržas iedalās 3 grupās:
Smaržas, kuru pamatā augļu vai puķu smarža. Puķu smaržas ir saldas, patīkamas, svaigas. Tās noder sieviešu vairākumam; katrai dienai tās dod priecīgu atmosfēru. Puķu smaržas labi pasvītro jaunību un romantiskumu.
Sakņu smarža. Sakņu smaržai ir sava specifika, kas prasa, lai būtu lielāka piesardzība un laba gaume tās izvēlē. Tā labāk piestāv tumšmatēm, it sevišķi svinīgos gadījumos.
To pašu var teikt par augu un dzīvnieku valsts eksotiskās esences.
Parfimērijas izstrādājumu smaržai ir 3 stadijas: sākotnējā smarža, ko sajūt uzreiz, pamat smarža, ko sajūt pēc 15 – 20 minūtēm, un paliekoša smarža pēc kāda laika paiešanas. …