Pozitīvas sociālās vides priekšnosacījumi
Pozitīvu sociālo vidi var veidot ar:
Izglītojošam aktivitātēm
diskusijām par iecietību un toleranci;
pasākumiem, kuru laika skolēni domātu un analizētu savu attieksmi pret līdzcilvēkiem un apkārtējās vides ietekmi uz sevi;
pasākumiem, kas ietekmētu skolēnu vērtību sistēmu un veicinātu pārdomas savu rīcību un tās sekām.
Aktivitātēm, kuru formas var būt:
diskusijas;
semināri;
spēles;
teatrāli uzvedumi;
esejas;
zīmējumi.
Grupu aktivitātēm, kas veicinātu grupu, vienotu darbu un kopības izjūtu;
Grupu aktivitātēm, kas var izpausties kā:
kopīgi darbi vai uzdevumi, kuros iesaistās pēc iespējas vairāk skolēnu;
klašu, tā arī skolas līmenī;
spēles.
Grupās jeb komandās, kas veicinātu skolēnu tuvāku iepazīšanos un tanī pat laika kalpotu kā veids, lai mācītos veidot attiecības ar vienaudžiem;
Lai organizētu grupu darbu, svarīgi veicināt izpratni par to, ko nozīmē:
darbs komandā;
kādi ir tās darba principi;
kādēļ tas ir produktīvāks darbs nekā individuālais darbs.
Aktivitātēm, kas radītu labu noskaņojumu un pozitīvas emocijas skolēnu vidū.
Skolas līmenī grupu vienojošām aktivitātēm, kas ļautu iepazīt citu klašu skolēnus un arī skolotājus citā vidē.
Nekonkurējošu un demokrātisku vidi. Tās nodrošināšanai būtu jāseko līdzi, lai skola netiek radīti apstākļi, kas veicina savstarpēji nelabvēlīgu konkurenci;
Ar skolotāja demokrātisko vadības stilu.
Ļaujot skolēniem pašiem izjust vadību un uzstāšanos auditorijas priekšā, kas savukārt viņiem palīdzētu pietuvoties skolotāja darbam.
Pozitīvas skolas vides veidošana nav tikai skolas darbinieku atbildība, bet arī skolēnu, tādēļ viņi maksimāli jāiesaista šādas vides veidošanā!
…