Jautājuma aktualitāte
Bērnu skaits, kam ir attīstības traucējumi, gadu no gada palielinās, jo pieaug riska faktori: apgrūtināta iedzimtība, grūtniecības/dzemdību patoloģija, hroniskas slimības vecākiem, nelabvēlīga ekoloģiskā situācija, profesionāls kaitīgums vecākiem pirms bērna dzimšanas, kaitīgi ieradumi vecākiem, nelabvēlīgs psihosociālais mikroklimats ģimenē u. c.
Viena no pamata pazīmēm ir grūtības apgūt tās zināšanas un prasmes, ko jau sekmīgi ir apguvuši viņu vienaudži, jo jauktu attīstības traucējumu gadījumā ir traucēti arī dažādi psihiskie procesi , vērojama emocionālā labilitāte un emocionālā brieduma trūkums, kā arī nepietiekama uzvedības regulācija.
Uzvedības radītās problēmas ietekmē gan pedagogu darba kvalitāti, gan bērnu mācību sasniegumus.
Uzlabojoties skolēnu uzvedībai, uzlabojās arī sekmes. Taču tam nepieciešams saudzējošs režīms, individuāla kompleksa pieeja no visu ar bērniem kontaktējošo pieaugušo puses.…