Mērķi
Mērķis ir iepriekš paredzēts cilvēka darbības rezultāts. Mērķu veidošanās atkarīga no motivācijas, uzskatiem un vērtībām.
Sava «es» atrašana;
Darba meklējumi;
Profesijas izvēle;
Attiecību meklējumi;
Patstāvība
Svarīgākie uzdevumi
Vispārēja emocionāla nobriešana;
Heteroseksuālo interešu rašanās;
Vispārēja sociālā nobriešana;
Intelektuālā nobriešana;
Profesijas izvēle;
Iemācīties rīkoties ar brīvo laiku;
Izveidot dzīves psiholoģiju, kas balstās uz sirdsapziņu un pienākumu apziņu.
Vērtības
Attiecības ar vērtībām, kuras tiek mākslīgi uzturētas tradicionālās kultūras pārnesē, jauniešiem nešķiet svarīgas, bet skolas jaunieši uztur un popularizē tās aktivitātes, kurās viņi paši piedalās un par kurām viņiem ir interese.
Kopumā vispārizglītojošo skolu jauniešu vērtību prioritāte Latvijā ir:
ģimene – 84% no visas ģenerālkopas;
draugi – 72% no visas ģenerālkopas;
veselība – 62% no visas ģenerālkopas;
izglītība – 55% no visas ģenerālkopas;
mīlestība – 49,2% no visas ģenerālkopas;
karjera – 39% no visas ģenerālkopas;
brīvība – 38,3% no visas ģenerālkopas. (S. Austruma, 2012)
…