3.slaids
1) abstraktais sirreālisms (izmantoja kubisma un abstrakcionisma līdzekļus, kā arī jaunas tehnikas; ) un 2) figurālais sirreālisms ("sapņu idille apvienojās ar vispretīgāko reālo lietu atveidojumiem, vistiešākais naturālisms - ar fantastiskām, nereālām būtnēm iluzionistiski veidotā telpā").
4.slaids
Tieši saistībā ar sirreālismu, attīstījās arī automātiskā zīmēšana un rakstīšana. Automātiskās rakstīšanas gadījumā rakstnieks, pilnībā nedomājot, raksta visu, kas ienāk prātā – nebija svarīgi, vai šie vārdi ir loģiski, eksistējoši – tās varēja būt tikai nesakarīgas zilbes. Tas par attiecās arī uz automātisko zīmēšanu – viss, ko mākslinieks redzēja savā prātā, tas tika arī attēlots uz papīra vai arī cita materiāla. Pats galvenais bija domas plūdums, kuru nedrīkstēja ietekmēt, tāpēc tikai retais mākslinieks vai rakstnieks spēja pilnībā nodoties automātiskajai zīmēšanai vai rakstīšanai. Līdz ar automātisko zīmēšanu, tikai dažādotas šīs tehnikas izpausmes – mākslinieks varēja arī tikai ar grafīta palīdzību švīkāt pa papīra lapu – šādā veidā, ja zem papīra kas atradās, veidojās interesanti mākslas darbi.
…