9.Slaids ATJAUNOŠANĀS PROCESS
1) Pēc nogurdinoša darba, darbības, atpūtas laikā notiek ne vien darba spēju atjaunošanās, bet arī zināma to palielināšanās;
2) Sistemātiski atkārtots darbs līdz nogurumam veicina darba spēju augšanu, izturības attīstību;
3) Nogurums likvidējas ātrāk, ja atpūtas laikā pārslēdzas uz citu nodarbi.
4) Nogurums izzūd tikai atpūtas laikā, it sevišķi pēc miega; U.C.
10.,11.Slaids MĀCĪBU PROCESĀ
1) Regulējot, mainot slodzi, lai bērnam nebūtu pārslodze un nerastos pastiprināts nogurums; (piem., sporta stundās no skriešanas pāriet soļošanā un tad piem., pie staipīšanās, lai bērns nebūtu izlicis visu savu enerģiju tikai skriešanai, var arī mainīt skriešanas tempu, lai bērnam neiestātos nogurums)
2) Veltot stundu laikā īslaicīgus atpūtas brīžus; (piem., pēc ilgstošas rakstīšanas, roku muskuļi ir ļoti sasprindzināti, tad atvilcināt brīdi, lai izkustinātu plaukstas, atbrīvotu sasprindzinātos muskuļus)
3) Vēdinot telpas; (izvēdinātas telpas palīdz labāk koncentrēties, jo apgādātās smadzenes ar skābekli nerada noguruma sajūtu)
4) Pārliecināties, lai bērns ir paēdis, jo neēšana arī veicina nogurumu, tādā veidā tad netiek uzņemta nepieciešamās barības vielas, lai organisms varētu ražot enerģiju.
…